selfangerkjerringa Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har gitt bort/solgt smykker til venner, men syns alltid det er så utrolig vanskelig når de spør hvor mye jeg skal ha for det... bruker å ta for materialet, og en femtilapp eller noe for jobben. Hvor mye skal man/kan man ta egentlig? Huff, syns det er så vanskelig, for jeg har ikke så lett for å tro at de virkelig vil ha tingene, at de ikke bare tar imot dem for å være snille eller noe :/
Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skjønner hva du mener. Jeg lager ikke smykker, men kort, og jeg har tenkt litt sånn som deg. Men kan du ikke se deg litt rundt, på messer, mart'nssalg og liknende, om du ser noen som selger lignende smykker som du lager. Se hva andre tar for det. Og så kan du tenke på hva du ville tatt hvis du skulle stått og solgt tingene dine på messe.
rødhette* Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg tar 35 kr per kort jeg selger. Så blir litt for jobben, men ikke så veldig mye. Synes jo det er morsomt, og da syns jeg det er greit å ikke ta så masse for jobben. Da øker jo også sjansen for at de vil ha meg til å lage flere kort, tenker jeg:)
selfangerkjerringa Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2007 tenker på samme måten, rødhette... kan jo ikke "prise meg ut" heller
rødhette* Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Nå vet jo heller ikke jeg hvor mye jobb det er for deg å lage smykker og armbånd og slikt. Men jeg vet jo at jeg koser meg når jeg lager kort, så derfor blir det sånn sett bare kos og ikke jobb. Men samtidig legger jeg jo ned tid og arbeid i det. Synes det er veldig vanskelig å måle.. Men siden det generelt sett blir bekjente jeg evt får solgt til, synes jeg også det er greit å ikke ta så mye for det. Så jeg har satt fast pris på kortene mine, i stedet for å sitte og vurdere de faktiske kostnadene også. Går iallfall ikke i minus, og får bittelitt for jobben jeg gjør. Så synes det er helt greit da. Som sagt, koser meg jo når jeg gjør det (Dessuten er det ikke mye jeg selger.. har solgt 3 stk til nå hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå