Kakeåndsen Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Uff, lille vennen min hater å kjøre bil. Hun bare skriker. Nå har vi prøvd både bilstol og bag med "nett", men det er like ille. Tenkte kanskje at det var setet hun ikke likte, men hun skriker like ille når hun ligger i bagen også. Noen som har opplevd det samme og har noen gode råd? Hun liker heller ikke å ligge i vogna, og hun sovner ikke selv om hun skriker og skriker og skriker..... Stort sett sover hun bare hvis hun får ligge på brystet til noen eller ved siden av meg i senga. I allefall på dagtid, natta er litt bedre, da sover hun opptil 6 timer i kurven sin. Hun er forresten 10 uker.
imsdal med julesmak Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Det kan jo være at hun rett og slett ikke liker den type bevegelser. Vi hadde vugge til lillegutt når han ble født men den måtte vi sette bøker under meiene på sånn at den sto helt i ro eller så ble han kjempe redd og hylte og fikk ihvertfall ikke sove.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Datteren min var akkurat likedan...... Noen unger er bare sånn at de er litt utrygge og vil ha masse kroppskontakt. Jeg måtte bare innse at sånn er det bare og tenke på at dette er noe som går over. Jenta mi sov sammen med meg til hun var 4-5 mnd gammel, var helt nyttesløst å prøve å legge henne i senga. Hun skrek og skrek. De første 3 mnd sov hun på brystet eller i babybjørn bæresele på dagtid. Jeg anbefaler deg å skaffe enten en bæresele eller et bæresjal. Da blir du litt mer mobil og samtidig får babyen den nærheten hun trenger. Vogn var helt håpløst også, men det gikk seg sakte med sikkert til. Bilstol ble ikke ok før hun ble plassert i forsetet (har ikke airbag der). Og nå har hun fått større stol og kommer høyere opp så nå er det ikke noe problem å kjøre bil med henne. Rennende vann var tingen for å roe datteren min ned. Du kan også prøve å pakke rundt henne med pledd ol slik at hun ligger tett inntil noe. Unger liker ikke store rom i rundt seg når de er bittesmå, husk de er vant til å ligge trangt inni magen. Men trøst deg med at dette går over!
Næsningsfrua Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Trodde ikke sånt var mulig jeg, men det var før jeg fikk minstemann... Først nå som han er over året, går det an å ta en liten tur uten leven, men da snakker jeg om 1/2 times tur. Og hvis han har bestemt seg for å ikke like det, er det langt nok å reise på butikken(7km) Hadde store planer for permisjonstida, skulle reise på besøk til alle jeg ikke ser så ofte, haha.. Har til tider vært litt isolert, men unger er forskjellige, og det må en bare akseptere.. Og i år er det hjemmeferie, orker ikke tanken på å prøve å reise bort med ham..
Kakeåndsen Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2007 Gurimalla og Næsning (som Nes i Hedmark?) "Godt" å høre at det er flere.... Jeg er veldig glad for at lille ikke er mitt første barn, da tror jeg at jeg hadde slitt mye, mye mer enn jeg gjør. Sist var jeg ute og trillet minst fem km hver dag. nå blir det skriking bare hun ser bagen omtrent. Men men, vil vel ligge for seg selv når hun blir tenåring i det minste:-)
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Har absolutt ingen gode råd til deg for det var nesten som jeg skulle skrevet det selv. Utrolig slitsomt. Det er 8 av 10 ganger så skriker hun nesten hele turen. Og det er kun fordi hun rett og slett bare vil ha nærhet.Hun er litt over 7 uker. Heldigvis så kan hun både sovne i vognen og vuggen nå. Før gikk ikke det heller. Så regner vel med at det går seg litt til ettersom hun blir litt eldre. I mellomtiden så må vi jo nesten bare prøve å roe henne så godt vi kan og la henne skrike litt. Kan jo ikke unnngå å bruke bil helt. Men hvis det er noen som har noen gode råd så trenger jeg å vite det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå