Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har så problemer nå når det gjelder vogn. Har en på 18 mnd som går i barnehagen. Hun sover i vognen sin der, og må fortsette med det en god stund til. Venter nr. 2 på nyåret. Skal jeg trille begge to så må jeg jo ha tvillingvogn, men kan jo ikke kjøpe dypvogn da eldstemann ikke bruker det. Men så vil jo den "nye" trenge nettopp en slik vogn. Kan jo ikke kjøpe flere vogner heller, se koster jo tross alt litt! Hva gjør andre i en slik situasjon? Trenger råd her... :-)
miss_chica Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 du kan jo kankskje kjøpe en vanlig duo/kombivogn og heller kjøpe et søskensete til å sette oppå? jeg har litt større aldersforskjell på mine barn, han eldste er nesten 3 når nestemann kommer, så jeg satser på å ha en søskensete oppå vogna de gangene jeg henter i barnehagen og sånne ting. mer praktisk med enkelvogn når en av barna går i barnehage, for da kommer du jo til å trille mest alene med den lille uannsett =)
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg venter nr 2 om et par uker og da er nr 1 ett år! Vi har kjøpt en søskenvogn, 3-hjuling, med mykbag til minstingen. Da får hun full liggestilling og komfort likt en vanlig bagvogn.
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hei! Dette tenker jeg også på. Har og en på 18 mnd som går i bhg. Å ser jo ikke for meg at det er høyst nødvendig med tvillingvogn da hun er i bhg på dagen. Tror det blir søskensete her jeg. Hadde selfølgelig vær greit å hatt en tvillingvogn og (til helger osv) men det er jo grenser for hva man skal kjøpe og da. Har tenkt litt på å få tak i en billig brukt en....hmm...ikke enkelt dette!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Ser de andre nevner søskensete. Søskenbrett er også en mulighet:) Det spørs jo litt hvor langt det er til barnehagen også.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Det finnes jo vogner der man kan ha bag på den ene siden, vendt mot den som kjører - og sports del på den andre siden, vendt fremover. www.easywalker.no har det bla.a Ellers er jo også søsken sete oppå bagvogna et alternativ dersom største ikke skal sove på turen. Når babyen går over til sportsvogn, er jo eldstemann stor nok til å gå selv, evt bruke stå brett.
Wilma-mamma Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Har samme problem som HI...datter på 17 mnd og venter ny baby i begynnelsen av januar... Er egentlig lettere dersom det er ett år mellom barna, da hadde jo tvillingvogn vært tingen. Men når det er to år imellom er det jo begrenset hvor lenge man trenger vogn til den eldste. Da er kanskje tvillingvogn litt "bortkastet"...Lurer på hvordan disse søskensetene er jeg? Noen som har noen linker til hvor man kan få kjøpt slike, se på ulike modeller eller noe...? Jammen ikke enkelt dette her
Blue Lady Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Vi solgte vogna til Lucas (sportsvogn) og kjøpte en Phil&Teds Sport med søskensete til han. Den er som en helt vanlig sportsvogn, bare at man kan legge ryggen helt ned og ha baby der, mens man fester søskensete på toppen liksom. Så den kan Luca sove i, i tillegg til at vi kan bruke den til begge barna når det trengs. Til baby har vi kjøt en vanlig duo-vogn
Småbarnstreff Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 To år mellom mine to. Den eldste går i barnehagen, og vi skal ha Simo-vogn til babyen og tvillingvogn. Har kjøpt en som heter Titanium Baby og som kostet 2000 kroner. Den har svingbart forhjul. Eldstejenta liker godt å gå selv, men hun må jo sitte i vogn av og til, og hun sover jo fremdeles om dagen. Vi er mye på farten i helgene, så vi er avhengig av at hun ikke må hjem for å sove. Venninna mi bruker tvillingvogn ennå til sine barn på 2 og 4 år.
ennaH Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har en på to og et halvt og får en til nå. Toåringen sover i seng i barnehagen, men det er langt å gå dit. Tror ikke han orker å stå på ståbrett hele veien. Derfor har vi kjøpt en tvillingvogn (Emmaljunga twin cerox) i tillegg til kombivogna. Jeg regner med at vi kommer til å bruke tvillingvogna i et år eller så, til eldstemann slutter å sove på dagtid og ikke trenger annet enn en trille dersom vi er på langtur og han blir trøtt i beina. Nå er det ikke nødvendig å kjøpe NY vogn, da. Vi betalte 3.000 kroner for en brukt tvillingvogn, og regner med å kunne selge den igjen om et års tid. Ellers har jeg sett at det er fullt mulig å kjøpe langt billigere tvillingvogner - og andre vogner, for den saks skyld - på finn.no.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 jeg har en på 19 mnd og termin om 8 dager. selv synes jeg han er altfor liten til å måtte gå eller ikk eha noe sted og sitte/soe da vi går til parken. Vi har kjøpt en tvillingvogn, GT safari dobbel.. den er fin og minsten kan ligge trygg og godt i softbag, samtidig som lillegutt har et sted han å. Tror den er kjempe fin og trille, stor hjul og man kommer fram overalt. full liggestilling. 3 hjul/ joggevogn.. så den er helt utmerket til tur. Vi venter på den fra butikken, men har en emmaljunga, duo sport edge fra før. som vi kommer til å bruke da vi bare skal rett utenfor. da kan jo gutten gå litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå