Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jo da det finnes de personer som ser gleden i å gjøre det for å skape en situasjoin. Fikk tlf av min sønn mens han er på besøk hos far, da lurte han på om han kunne få barnetrygden inn på kontoen sin, i bakgrunnen hørte jeg min x og hans samboer små flire. Sønn min sa helt den rette summen på et barn i barnetrygd. Det værste jeg vet er å snakke om slike ting på tlf , men jeg sa enkelt og greit til sønn min at de pengene er til å holde han med ting han trenger, som nå ransel, klær,vinterklær, hobby, fotballen osv, osv. Kjente jeg ble utrolig irritert der jeg stod, for de vet utrolig godt at den gutten er født økonom (12 år), alt som innebærer penger hiver han hode sitt på. Men poenget var å sitte på tlf å prate med han om dette, pga de har fått han til å spørre om dette. At jeg sparer i fond til mine barn og trekker en viss sum i mnd har egentlig ikke barna noe med når de er så små. Dette er jo for å skape en sikkerhet til barna i senere tid eller hvis jeg skulle falle fra, MEN jeg sitter da ikke å forer barna med dette.
Sjefsmegga Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 I grunn enig i det der...det kan også oppstå "konkuranse" mellom unger i hvor mye foreldrene sparer til de hver mnd osv...og da blir det fort et press. Guttungen vet jeg sparer til ham....men hvor mye han har eller hvor mye hver mnd aner han ikke..han har spurt og da har jeg jabba det bort enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Utrolig barnslig av x og samboer å sette sønnen din på den tanken. De pengene er til "daglig drift" av ham, ikke til kontoen hans. At du sparer til ham utenom, er en annen sak, men det er ikke alle som har råd til det. Fornuftig å ikke snakke for mye om sparepengene hans før han har bruk for dem (studier? leilighet?)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jo det er greit, men en stor forskjell på at faren får han til å spørre enn normal nysgjerrighet. Klart jeg snakker med han når han kommer på egenhånd med forskjellige spm.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Han har alltid hatt sansen for tall og er en kløpper på hoderegning. Det er kjempeflott at han engasjerer seg i dette med tanke på videreutdanning, men jeg mener at barn generelt ikke har noe med når foreldrene har dårlig råd eller god råd, for barn skal i utgangspunktet føle de har det de trenger. Å sitte å høre fnisingen til x og samboer i bakgrunnen fikk meg irritert ja. Tenk om jeg skulle lagt ut til barna om hvor mye x sitter i gjeld til meg pga manglende bidrag et halvt år? Jeg gjør da ikke det.
-Hengebuksvinet- Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 og sagt at dette er vel strengt tatt ikke noe vi behøver å blande ungen inn i. Og at han var hjertelig velkommen til å spare til barnet selv. Jeg opplevde litt av det samme for noe siden. Sønnen min ringte meg og sa at faren hadde sagt at noe jeg hadde sagt var ordentlig dårlig gjort. Jeg prøvde å forklare til gutten at faren måtte ha misforstått, og at dette var noe jeg og faren lett kunne komme til enighet om. (Dette var absolutt en ting som far burde ringe og avklare med meg, men i steden prøvde han å ta det gjennom ungen) =( Og at jeg derfor ville ringe far senere. Så sendte jeg far en melding om at dette ikke stemte, og at dette vel strengt tatt ikke var noe vi behøvde å trekke sønnen inn i. Og at han gjerne kunne ringe meg etter leggetid, eller en gang det passet. Han var veldig enig da, men jeg synes det er veldig trist at han involverer gutten i ting som han strengt tatt ikke har noe med. Om eksen din ikke tar på alvor det du sier, hadde jeg foreslått å ta en megling på familievernskontoret. Kanskje det får han til å innse at han opptrer som en barnslig idiot.
Jenta78 Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Det var da utrolig slemt og utspekulert av exen din og dama hans! Synes at du ga han ett bra svar da du sa at trygden gikk til han gjennom ting han trenger av klær, hobbier osv...
børdi Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Enig med deg i at de ikke trenger å vite alt om penger ja.. Men greit at de lærer å spare, og sette pris på pengene og at de ikke vokser på trær.... Men det eksen din gjorde der var teit......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå