Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Synes det er vanskelig å vite hvilke organisjoner som er bra. Har lyst til å gi ca. et par-tre hundre kroner i måneden, men vil vite at pengene blir brukt på en god måte og ikke forsvinner underveis. Noen som har erfaringer fra sånne organisasjoner? Har begynt å tjene litt mer, og synes det er fælt å bruke pengene på unyttige saker og ting. Da vil jeg heller bruke de på noen som virkelig trenger de. Håper på mange konkrete svar.
3b@rn Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Hei! Jeg vil anbefale fjernadopsjon gjennom SOS Barnebyer. Du kan velge om du vil adoptere et utvalgt barn eller gi penger månedlig til en bestemt barneby. Jeg har vært adoptivmor i mange år alt, og min mor før meg i mange år til flere barn. Organisasjonen har svært godt ry for å bruke pengene på best mulig måte. Lykke til i valget!
krabbetrollet Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er: - Redd Barna-fadder - Fast giver til SOS Barnebyer - Fast giver til Røde Kors' utenlandsarbeid De to første har jeg et positivt intrykk av, men hvor mye av pengene som faktisk går til de trengende vet jeg jo ikke... Røde Kors er jeg litt usikker på hva jeg mener om, men synes ikke det er bare positivt at jeg i samme slengen ble "tvungen" medlem i det lokale Røde Kors og at det dermed blir trukket medlemsavgift til dem ut av det jeg betaler inn til utenlandsarbeidet :-/
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Gir gjennom www.plan.no Har inntrykk av at pengene kommer frem. Du får et "adoptivbarn" og mottar bilder og brev.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Da er jeg redd barna fadder. Skal se om jeg blir fadder et annet sted også. Takk for alle gode råd=)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Hei. Jeg er fast giver til "Leger uten grenser." www.legerutengrenser.no En mer fantastisk organisasjon skal man lete lenge etter synes jeg, de gjør en fantastisk jobb. Og der kan man bestemme selv hvor mye man ønsker å gi i mnd bidrag. Så får jeg reisebrev fra leger og andre helsearbeidere som arbeider rundt om i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå