Gå til innhold

Litt betenkt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye rart man holder på med når man er i permisjon...

For en stund siden begynte lille frøkna her i huset med grøt. Vi kjøper disse grøtpakkene man får i butikken, etter anbefaling fra HS fordi grøten er tilsatt vitaminer osv. Nok om det.. De første par gangene reagerte jeg på at det var svært kort holdbarhetstid på disse grøtene, dvs. de gikk ut på dato i løpet av samme måned jeg kjøpte dem. Nå, et par måneder senere, finner jeg fortsatt de samme grøtpakningene, med den samme holdbarhetsdatoen. Altså, de gikk ut på dato f.eks. i juni eller utgangen av juli.

Med tanke på hvor "hysterisk" opptatt man er nå til dags om hva ungene ikke skal ha i seg, bli utsatt for osv., finner jeg det en smule betenkelig at det ikke passes bedre på at den første faste føden de skal ha i seg ikke er for gammel. Det er vel strengt tatt ingen fare med grøt som er gått noen dager over datoen, men allikevel, næringsstoffene i den forringes vel etterhvert.

Hadde det vært bare èn butikk, kunne man jo tenke seg at det er butikksjefen akkurat her som gjør en slett jobb, men dette gjelder ALLE butikkene i mitt nærområde, (Rimi, Rema, Spar, Prix, Obs, Maxi, Ica, Joker) + omegn (handler av og til andre steder også og av ren nysgjerrighet har jeg sjekket).

Flere som har reagert på dette, eller er det bare jeg som har for lite å gjøre for tida? *fnis*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har sjekket dette så nøye, men så varer ikke en grøtpakke så mange dagene hos oss heller da:-)

Skrevet

Ikke hos oss heller, egentlig, men uansett så synes jeg vel at i slutten av juli, bør vel pakker som gikk ut på dato i begynnelsen av juni være fjernet fra hyllene. :-)

Skrevet

Helt enig!

Synes egentlig mange butikker er litt sløve på dette med datomerking. Snakket med ei som jobbet på Kiwi og med deres policy, hvor du får varen gratis om den går ut på dato samme dag el dagen etter, så har de igrunn ordnet seg;-) For det er visstnok endel mennesker som kun går rundt og leter etter utgåtte datoer for å få det gratis:-))

Skrevet

*fnis* Kanskje det hadde vært en idè? Man får spare der det spares kan, liksom.. hehe..

Nei, tror nok jeg får bruke tida på mer nyttige ting enn å raide butikkene for å spare noen kroner.

Skrevet

Hehehe....me too:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...