Makko med to små gutter Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Er det greit å gjøre det nå, eller jeg bare "slutte"?
Måånestråle Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg spurte blodbanken om dette, og de sa at det i utgangspunktet skulle være helt greit å gi blod når du prøver å bli gravid og at det ikke skulle ha noe å si for sjansene for å bli gravid. Personlig følte jeg meg derimot ikke helt komfortabel med å gi blod mellom EL og IKM, i tilfelle jeg skulle være gravid, men syntes det var greit å gi blod mellom IKM og EL. Ta gjerne temaet opp ved neste samtale med blodbanken, så blir det kanskje lettere å for deg å bestemme deg for hva du ønsker å gjøre. Lykke til
hannetroll Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg fikk helt motsatt beskjed fra Blodbanken på Ullevål. De sa at blodtapet gjør at kroppen bruker kreftene på å restituere seg fremfor å bli gravid, og at det kunne redusere sjansene for graviditet. Man skal heller ikke gi blod om man er gravid. Jeg antar at det trolig er en viss uenighet om dette, men blodbanken ga ihvertfall meg karantene til jeg er ferdig med (evt) graviditet og amming... Jeg ville forhørt meg med blodbanken du hører til.
Dotten Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg gav blod sist jeg prøvde å bli gravid. Tenkte også tankten at dette sikkert påvirket sjansen. Den gang brukte jeg ca 4 pp'er på å bli gravid. Denne gangen har jeg ikke gitt blod og er nå i min 12. pp.... Tror ikke det har noe å si for min del, men ville nok vært litt forsiktig, selv om jeg ble forholdsvis raskt gravid den gangen, men ikke nå....! Sikkert fordi jeg begynner å dra på åra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå