Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Sønnen min er seks mnd og har begynt med to grøtmåltider om dagen. Etter at vi begynte med det synes jeg han drikker så lite melk. Virker som han er nesten konstant mett av grøten. Han drikker melk veldig tidlig på morgenen - en gang mellom 04 og 06. Så får han grøt kl 10. Det er ikke mulig å få i han noe før kl 10 selv om han feks fikk melk kl 04. Så får jeg i han bittelitt melk(mme) kl 14, og så er det grøt ca 17.30. Det blir fire måltider. Er ikke det lite? Skjønner ikke hvordan jeg skal få i han middag etter hvert? Melka han drikker kl 14 er bare 100ml... Mener jeg har lest at det er vanlig med seks måltider?
snupp & mamma Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 heihei.. jenta mi også er helt lik. hun er snart 7 mnd, og etter at vi begynte med grøt og middag var hun ikkje så veldig gla i melk lengre. hun får også 4 måltider. men det jeg ville si er at selv om han ikke vil ha melk så betyr ikke det at han ikke vil ha middag. jenta mi får alltid litt melk før hun skal spise middag, og odte drikker hun ikke så mye, skulle tro at hun var mett, men nei, når middagen kommer gaper hun som bare det!!! er ikke sikkert at det er grøten som metter han så voldsomt, men lysten på melk sm har synket!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Hm..ja det kan jo hende. Kankje melk har blitt kjedelig:-) Men er det ikke viktig å få i dem melk da?
snupp & mamma Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 jo det er jo det..jeg har spurt her inne hvir mye melk det trenger, men får adri svar. men jeg vet hvertfall at de ikke skal ha mer en 600 ml i døgnet, inkludert den som er i grøten. så jenta mi (inkludert grøten) får vell i seg rundt 450 ml.. ca..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Ok. Gutten min får nok i sett lit tmindre enn det.. Tusen takk for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå