06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Det har seg slik at jeg var sammen med jobben min på et internasjonalt møte en uke i utlandet. Hvor 14 nasjoner deltok. Jeg jobber i et manndominert yrke hvor vi den uken var 5 kvinner og 250 menn. Det var tilstelninger på kveldstid som vi var på,men siden jeg var gravid trakk jeg meg ofte tilbake tildlig. ( Min mann var hjemme med vår 1 år gammel datter) Vi norske var mye sammen med svenskene og noen fra Usa, og da vi skulle hjem byttet alle e-mail adresser. Jeg fortalte min mann da vi kom hjem hvem vi hadde truffet og hva vi hadde gjort på osv, vi pratet jo også sammen hver dag på tlf mens jeg var borte. I ettertid nå har jeg fått email fra noen av dem,alle menn, og vi har snakket om hvordan det går osv.Dem har lurt på hvordan graviditeten går , om jeg vet når babyen kommer osv.. Disse mennene skal sies er mye eldre enn meg og har egne store barn. Jeg synest det er hyggelig å av og til få en mail.. Det jeg derimot ikke har gjort er å fortelle til min mann at jeg har motatt disse mailene, siden jeg mottar dem på jobb mailen min.. Jeg er jo ikke utro og har ikke vært det,men synest dere at det er på kanten at vi sender en mail til hverandre ca 1 gang i mnd og hører hvordan det går? Jeg vet jo ikke om jeg hadde likt at han gjorde det med andre kvinner,hehe. men så skal det sies at jeg har mange gutte venner og han har får jente venner. Hva synest dere?
suseduse Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 jeg ville satt pris på å fått høre det... ting som har med jobben hans har jeg ikke noe med, men når det blir litt mere personlig og jevnlig kontakt, hadde jeg likt å fått vite det!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Det første jeg tenker er hvorfor du velger å ikke fortelle om mailene til mannen din? Jeg synes ikke du gjør noe galt i å opprettholde kontakt med kolleger i utland. Som du selv gir uttrykk for er det ingen som har andre intensjoner enn å ha en hyggelig tone med en kollega. Det kunne like gjerne dreid seg om kvinnelige kolleger hadde det ikke vært for at du jobber i et mannsdominert yrke. Føles det derimot galt for deg kan du jo helt enkelt bare kutte ut den lille kontakten du har med dine kolleger. Men det er heller ikke noe galt i å komme hjem å fortelle mannen din "jeg fikk en hyggelig mail fra en kollega av meg i USA. Han spurte hvordan det går med graviditeten" eller noe slikt.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg mener å si at jeg synes du skal fortelle mannen din om kontaken med dine kolleger. For din egen skyld også, det virker jo som om det tynger litt på samvittigheten din. Personlig synes jeg ikke at du har noen grunn til å ikke fortelle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå