Gå til innhold

Gravid og omgangssyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff våknet i natt med sterke magesmerter som viste seg til å utarte seg med mye diare... Søsteren til samboeren min har lagt med omgangssyken så jeg tror nok at det er det jeg har fått:( Er det farlig for barnet i magen, er 22 uker på vei og har diabetes. Har hatt omgangssyke ett par ganger før, men har aldri vært så uvel som nå... Trenger noen gode råd over hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det bedre nå? Det viktigste med diarè er bare å vente til den ute, når diarèen er over er stort sett bakteriene ute av kroppen. Håper du ikke får en langvarig en! Tilfør seg selv mye væske, farris er bra for den inneholder salter som ofte forsvinner ut av kroppen ved diarè. Du bør egentlig ikke prøve å stoppe diarèen, men om du må det er blåbærsuppe det beste. Prøv å spise noe ristet brød, tørre kjeks eller knekkebrød som binder magen din litt. Ang diabetes, følg med bl.sukkeret! Klarer du ikke å holde det oppe må inn på sykehuset for å få hjelp med intravenøs glukoseblanding. Redusere insulindosen din og kontakt legen din:)Lykke til!

Skrevet

Hei, joda går litt bedre nå så jeg kan vel ikke klage. Tusen takk for tipsene hjelper alltid å få litt gode råd:D Bls er heldigvis ikke helt på blåbærtur så det skal vel gå bra. Har du diabetes selv, føler at det ikke er så mange her inne som har det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...