gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg fikk meg ei nydelig prinsesse torsdag 26.07.07 kl 05.21.. Jeg hadde ultralydtermin 31.07.07, og menstermin 03.08.07, så hun kom 5 dager før tida, men de sa at hun var helt klar for å komme.. Jenta veide 3165g, og var 47cm lang.. En liten fødselshistorie: Jeg hadde gått med vondt på høyresida, ca der eggstokkene ligger i et par dager.. Onsdagskvelden gikk samboer og jeg en tur på ca en halv time i rask gange.. Smertene på høyre sida ble vondere, og vi skjønte ikke hva det var, bare at det helt sikkert ikke var rier.. Vi ringte ned på føden klokken 00.15, og fikk beskjed om at dette var nok ikke rier men de ville ha, meg ned til kontroll.. Vi tok fødselsbagen med ut i bilen, og tok fatt på den 1time lange bilturen til føden, sikkre på at vi kom til å bli sendt hjem.. vi hadde fått beskjed om at baby låg i hodeleie på alle kontroller, og at hodet ikke var festet.. Da vi kom på føden ble det oppdaget seteleie, så det var grunnen til smertene mine i høyresiden.. Vi ble satt på en ctg registreing ca 01.30, og da viste det rieaktivitet med ca 15minutts mellomrom, som jeg ikke merka selv.. På denne føden tar de ikke i mot setefødsler, så hunn sjekka modning og åpning på meg, og da var jeg helt moden, og 0 åpning.. Jeg ble sendt i dusjen i håp om stogge riene, for så at vi skulle legge oss, og torsdags morning skulle de kanskje prøve snuingforsøk, dersom riene stogga, jeg hadde nok fostervann, og hun ikke var for stor.. Viss ikke snuinga gikk skulle jeg bli tatt med keisersnitt på formiddagen.. Jeg gikk i dusjen, og vi gikk etter det å la oss, låg vel i en halvtime, før jeg følte noen få sammentrekkninger i magen, ikke vonde.. Ringte på å gav beskjed, og da ble jeg sjekka, fremdeles 0cm åpning, men hodet godt ned i bekkenet.. Jeg ble satt på ny ctg, og hadde da rier med under 5 minutts mellomrom, men fremdeles ikke vonde.. Jormora turte ikke ta sjansen på å vente og å la dette utvikle seg noe mer, så vi fikk beskejden klokken 03.50 at innen 2 timer er dere blitt foreldere, for nå tilkaller jeg gynekolog, så det blir hastekeisersnitt på deg.. Samboer ble igjen på gangen, jeg fikk spinalbedøvelse(sånn som fungerer fra livet og ned, også er du våken), masse andre apparater og slanger tilkoblet, også begynte de operasjonen.. Jeg lå der så spent på om vi fikk et friskt og velskapt barn, og om det var gutt eller jente.. Hadde mest tro på gutt pga lav fosterlyd, og mammafølelse som sa feil hele svageskapet.. klokka 05.21 tok de ut det so viste seg å være verdens nydeligste prinsesse.. Hun er frisk, og utrolig tålmodig og snill.. Samboer fikk henne inn til seg etter at jeg hadde fått hilsa på, før jeg ble sydd.. i dag kom vi hjem, så nå koser vi oss her.. gruer meg litt til natta for i natt skal hun sove i egen seng, og ikke på armen min sånn som hun har gjort på sykehuset, men det går vel bra til slutt.. Skal bare kose oss nå.. For alle dere som drømmer om keisersnitt, det er sikkert fint der og da, men det er et helvette etterpå.. Vondt å røre på lilletåa samme dag som det er gjort.. Jeg har fått mye skryt for at jeg har bitt smertene i meg, tatt meg av hun selv hele tiden.. Var på beina første gang torsdag 6 timer etter operasjonen første gang, bae noen få skritt. Fra fredag av har jeg vært opp hele dagen, gått og stått i.. Vanligvis er man ikke oppe av senga første gang før 2-3dagen...
Coolbela Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Først og fremst: Gratulerer meg jenta! Men jeg lurer på en ting du skriver: "og da ble jeg sjekka, fremdeles 0cm åpning, men hodet godt ned i bekkenet.. ! Var det ikke seteleie som var problemet her så hvorfor måtte de ta keisersnitt?
gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 Tusen takk for det.. Oi.. Beklager skulle stått at setet var godt nedi bekken, ikke hodet.. Var litt småstressa da jeg skrev dette i går, siden jeg hadde ei som hadde lyst på mat.. Måtte skrive i 2 omganger.
Coolbela Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Det er så greit atte. Ha en god dag med din lille prinsesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå