lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 jeg har muligheten å være hjemme med mini til han blir komfirmert... men vil ikke det! har lyst å få meg en utdannig eg kan få en jobb av, å har lyst å jobbe... huff.. vet det er mange som ønsker å være mer sammen med barna, men ikke kan, å eg kan, men vil ikke.. hmm..
Gjest -<<- Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 I grunn ikke. Vi kunne sikkert fått det til økonomisk om vi ville, men jeg tror ikke det hadde vært sunt verken for unga eller den morra som hadde vært hjemme. Grøss og gru.
Blåttkryss Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Kan du ikke gå hjemme litt da, og så ta utdannelse og jobbe etter det? Så får du i pose og sekk! Tror uansett ikke det er bra for barna og baaaare gå hjemme med mamma til de blir konfirmert jeg da...
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Er vel helt naturlig å ville noe mer! Jeg syns det er verdens koseligste jobb å være hjemmeværende mamma, men det betyr ikke at det er ALT jeg vil. Mens du går på skole eller jobber, kommer barnet ditt til å kose seg MASSE i barnehage (og seinere skole), og det blir morsommere for dere begge to når dere er sammen igjen.
Honningmelon Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg må bare si at du er utrolig heldig som har den muligheten til å være hjemme så lenge du ønsker. Skulle virkelig ønske jeg/vi hadde det.
lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 vel, eg har ikke noe mulighet å gå skole her, bor i gokk-land.. men kan ta noe nettstudier, å har lyst mini skal få være i bhg. å savner grusomt å jobbe! trur eg skal søke mini i bhg til neste år, eg..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har alltid sett for meg at jeg skal være leeenge hjemme med ungane, men merker jo fort at en kan bli litt smårar av det! Og etter å ha "smakt" litt på arbeidslivet igjen, må jeg si jeg savner det... Gjør det som er best for deg du - lykke til med utdanninga =)
Stor_smil Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har ikke det slik, men forstår hva du tenker. I vår situasjon har vi valgt å ha det slik at jeg jobber redusert nå mens mini er så liten, på den måten får vi mye tid til å være sammen, både jeg og mini alene og sammen med pappaen. Vi sparer mye tid på at middagen, husarbeid o.l er ferdig når pappaen er hjemme fra jobb, så har vi fri sammen i helgene hvor vi er mye sammen. Jeg tror på å finne en balanse, der man føler man har det greit med seg selv alene og greit sammen med familien. Vet det er mange meninger om å ha barna i bhg eller ikke, spesielt når man har mulighet for å være hjemme, men personlige mening er at det er godt både for mor, far og ikke minst barn å ikke være sammen 24 timer i døgnet, så får man løse det slik det passer best hver for seg
*Kleopatra Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Har vært hjemme uten lønn i to år nå, går helt greit det (økonomisk). Men jeg kjeder meg! Ser for meg at å gå på skole/jobbe deltid vil være perfekt. Håper jeg klarer å finne en deltidsjobb jeg vil trives med. Men ja, det er jo et luksusproblem egentlig.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Tja, vet ikke med deg, men jeg ble miljøskada nok av å gå hjemme, begynnte å prate babyspråk til kassadama og uansett hva jeg foretok meg, med eller uten folk eller ungen til stede kom det alltid ett: "Nå skal mamma..." før handlingen ble utført. Så å komme seg på skolebenken og siden ut i jobb var ikke bare for å få pengene til å strømme inn på konto, det var også for å forhindre et hastevedtak på Åsgård... (Litt ironisk, men mye sannhet bak)
lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2007 ja, eg tenkte å ha han i bhg fra neste høst, (da er han nesten 2 år) hver tirsdag og torsdag. da er sfo åpen her, og eg kan jobbe der, eller i bhg. eller eg kan sy. så får vi også pause fra hverandre litt. han vil sikkert ikke det, han hold på å spise meg opp når han er våken. ordentlig kosegutt, som bare skal klemme å kose på meg...
lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2007 hehe, ja, der ser du. du skjønne jo! hihi..! ja, sånn føle eg å det, treng litt tid for meg sjøl, å det hadde vært flott å hatt mini i bhg to daga i uka. kan jo hente han tili da, sånn, kl 3, om eg e hjemme. å treng ikke levere han før kl 9 da.. ååå, det hadde vært nåkka!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Er vel ikke stor barnehagekø hos dere heller(hvis jeg husker rett ang bygd), så du kan jo føle på det, snakke med barnehagen, gjøre et forsøk og se hva dere ender opp med. Så lenge økonomien tillater det ser jeg ingen grunn for å asosiale hverken deg eller ungen!
lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2007 ja, ikke sant. fant du ut forresten om pendeln? eg kan kom å vise deg
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Jupp, gløttå på den. Er på arbeid nå, med hodet fullt av bomull, men lagra sida, spennende. Må forske litt på den der ja. :-)
lenej :o) Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2007 hehe, ja det er spennanes da kan si ifra næste gang eg skal te salangen, så kan eg komme t finnsnes, å vise deg er faktisk gøy da. min kjære trudde ikke på sånnt, men da vi prøvde den, endra han fullstendig mening! han va rå-fasinert!!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Hva jobber deres menn med? Jeg har muligheten til å bli hjemme, han starter for seg selv nå som lastebilkjåfør. (stavet sikkert det feil hehe...) Jeg er utdannet legesekretær og vil egentlig få med deltidsjobb når minsten får seg bhg plass, for å komme meg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå