Gå til innhold

Hvorfor maser alle om navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av alle som maserom navn på babyen.

Når jeg sier vi ikke har bestemt oss enda hvorfor er ikke temaet ferdig da ?

Vi har ikke lyst til å fortelle hva vi kommer til å velge, vi vet jo ikke kjønnet enda en gang.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du jo heller si det da? når du sier til folk at det ikke enda er bestemt så tolker jo de det dithen at det vil bli bestemt snart,og at de da får høre..vil du ha slutt på det,så fortell dem at dere ikke vil fortelle...veit de ikke dette,så kommer de jo til å fortsette å spørre...skjønner jeg godt jeg

Skrevet

De fortsetter også etter jeg har sakt at de ikke kommer til å få vite før etter den er født. Men er vel bare vi som er rare som ikke vil offentliggjøre før den er født.

Skrevet

tror ikke det nødvendigvis er så uvanlig da:o)

Skrevet

tror det bare er en måte å få praten til å gå..

er sååå lei dette:

"ååå...korti skal du ha?" ....

"aha, ja vet du hva det blir?"....

"å så kjekt da, hva skal han hete da?"...

er liksom standard prosedyre det når jeg treffer folk jeg ikke snakker med så ofte... men men.. er vel slik selv og kan eg tenke meg... :D

Skrevet

Jeg vet ikke enda hva jeg skal kalle det lille vidunderet i magen, men har et noenlunde navn gående nå...fortelle det til noen vil jeg imidlertid ikke - vet jo ikke om dette navnet kanskje føles helt feil når man ser babyen..

Kanskje blir det også et annet kjønn enn forventet - man kan jo aldri være 100% sikker.

Navnet har også forandret seg fra jeg begynte å tenke på det til nå, og jeg kan enda forandre mening, så folk må fint vente til babyen har kommet og jeg har kommet frem til hva den lille skal hete...

Heldigvis ikke så mange som har spurt meg enda, men jeg har bare svart at "ja - jeg har sånn halvveis kommet frem til noe, men vet ikke helt sikkert enda" - da spør de ikke mer :)

Skrevet

Synes det er koselig når folk spør og graver litt om meg og mitt nå på slutten jeg.

Det er jo tegn på at folk bryr seg!

Skrevet

Vi har også bestemt oss for og ikke avsløre navn før nurket er født. For det første vet vi ikke kjønnet ennå, og har tenkt ut både jente- og guttenavn, men er ikke helt spikret ennå. Må liksom "smake" på navnene litt først, men vi er nesten sikre. For det andre opplever jeg at når det er snakk om navn, så har ALLTID noen en formening om navndet. De kjenner noen som heter det, noen som har gjort noe som heter det...osv. Den diskusjonen orker vi ikke, så derfor får INGEN vite navnet før babyen er født. Har forklart dette til de som spørr, og de godtar det forsåvidt, selv om mamma prøver seg titt og ofte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...