Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hva mener dere er best? Gravid under lærrlingetiden, ca.1 år igjen når man går ut i permisjon. Eller være gravid når man er ferdig med lærlingetiden, og skal begynne å søke fast jobb? Jeg er litt usikker på det området. Men jeg tenker jo som så; hvem vil ansette noen som er gravide? Det eneste som er dumt med å bli gravid i lærlingetiden, er jo den dårlige lønna etter permisjon. Men ellers er det jo som å være i fast jobb... Noen synspunkter der ute?
Shauri Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Det er jo forskjellig hva folk velger å gjøre. Jeg valgte å bli ferdig med all utdanning og få meg fast jobb før jeg nå har begynt å tenke mer og mer på baby-laging. For meg er det litt behagelig å vite at jeg har en jobb å gå til når permisjonen er over, og ikke da skulle til å måtte søke på jobber. Lykke til med avgjørelsen.
Høstspire 2011 Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville selv valgt å få barn før jeg begynte i fast jobb, men kjenner ei som ble gravid som lærlig og måtte si opp plassen og ta det etter barnet kommer fordi hun er for dårlig til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Med tanke på økonomien bør du nok vente til du er i fast jobb. Av hensyn til arbeidsgiver bør man også vente ytterligere et år før man blir gravid. På dennemåten får du opptjente rettigheter pluss en blidere arbeidsgiver. har man tid til å planlegge (under 30 år) bør dette være veien å gå.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Her var det forskjellige meninger ser jeg, og jeg er enig med alle... Det er vel derfor avgjørelsen er vanskelig å ta. Men slik jeg forstår det vil jeg kunne fortsette i samme bedriften når jeg er ferdig som lærling, og da har jeg vært der i 3 år, bør jeg da ha jobbet i 4 før jeg kan "tillate" meg å bli gravid? Og da vil samboeren min være over 30, noe han ikke vil... Syns det er litt viktig å ta hensyn til pappaen også jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå