Gå til innhold

Cat.68 er du her? =) ang.astma og babyhaleren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått ny babyhaler til lillegutt,fikk den blåe de hadde =) og den lager faktis lyd når de puster for fort,så dette kan bli spennende ja.

Spurte om hvorfor de skulle ut av produksjon,og hun som var der idag sa at de skulle ikke ut av produksjon,men at det ble å gå over til vanlig respet,altså man får ikke den type (vet ikke om det gjelder alle babyhalere eller ikke) på blåresept fra .01.10-07, så regner med at skal man ha en ny slik babyhaler,så må man betale for det,siden det går på vanlig resept da.

Så da vet vi det =)

Går jenta de i bhg,har hun medisn der?

Og er hun hardt rammet av astma,eller bare "lett" hvilken medisiner får hun?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt før jeg tar kveld =)

Skrevet

dytter litt tilfelle du er her nå =)

Skrevet

dytter litt til jeg =)

Skrevet

Hei, tuuuusen takk for at du sjekket dette ut, Må vel skynde meg å få til ny babyhaler på blå resept da innan man må betale selv ;o))

Jenta mi kommner at begynne i barnehage nå i August,og jeg regner med at Astma medisinene vil ligge igjen i sekken hennes.

Vår lille jente har forskjölelses betinget astma men har i det siste blitt verre så hun skal nå utredes nöyere på sykehuset. Venter på time derifra.

De medisinene hun bruker nå er Flutide og ventoline

Takk igjen for at du giddet å sjekke dette ut. Klem til deg ;O))

Skrevet

ikke noe problem det vettu=)

ok,lillegutt har litt mer enn bare forkjølelse astma,han hoster hver eneste kveld,måtte gitt ventoline flere kvelder nå etter at vi fikk avklart ting fra legen,for han begynner å puste tungt og skriker så får han ikke puste ordentlig ut,blir bare inn og inn og inn..

snakket med barnelegen hans for ca 1mnd siden,da skulle hun sette oss opp på astma skole,noe jeg er kjempeglad for,for både jeg og pappaen er så usikkre når det gjeldet medisineringen,og øking av dose og redusering,nå etter annbefaling fra legen,har vi økt flutiden til 2 doser morgen og kveld,hvis ikke hoster han ekstremt mye om natten,ser at det fungerer,men ikke så veldig mye mer,så er vel også snakk om å evt. få en annen og litt sterkere medisin til han,håper bare han blir kvitt det snart.

Hadde innføring i bhg idag om bruker av ventoline og babyhalere,og de ansatte som var på jobb var kjempeflinke til å stille spørsmål og prøve ut =) slrev å la ved et brev hvor alt står forklart,fra hvordan bruke babyhaleren til når han skal ha,for nå når det begynner å bli kaldt,blir han mer tett og forkjølet og hoster enda mer.

tror kanskje jeg skal ta ut en ny babyhaler,så jeg har tilfelle en av de to vi har blir ødelagt,så har jeg 3 stk,1 i bhg,og 2 hjemme,eller evt.en hos mamma :)

Klem

Skrevet

Ja jeg er redd vår lille snupp har fått det mer en bare ved forskjölelse også. Hun har måttet bruke medisinene nå i hele ferien og forkjölelsen er borte men ikke hosten ;o))

Så fort hun anstrenger seg eller skriker litt mye er hosten der og pusten blir tung.

Hennes dosering er 2 doser Flutide morgen og kveld og like så Ventolinen som også kan gis 2 ganger til ved behov.

Vi fikk beskjed om å ikke slutte medisineringen for hosten blir helt borte???

Håper vi får time snart til den utvidede utredningen. så flott at de er så flinke ved barnehagen. Jeg har hatt ei datter för vid den barnehagen hvor lill jenta skal bewgynne så jeg vet allerede at de er flinke til å bemöte slikt der. ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...