Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Noen som vil prate litt om dette? Noen som har kontakt med al-anon?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Det gjør meg trist at faren min alltid velger seg selv. Han treffer oss (datter, svigersønn, to barnebarn) når det passer han, men vi er aldri prioritert. Han drikker, ikke hver dag, men ofte og gjerne store mengder. Vanligvis når han har fri fra jobb. Snart er han pensjonist og da tror jeg det blir bratt utforbakke. Han har ingen venner. Han er svært selvmedliden. Jeg er redd han kommer til å drikke seg ihjel innen et år etter han pensjoneres. Det er trist at han prioriterer oss så lavt, leit at han ikke ser at han kunne fått et godt forhold til barnebarna. Tragisk at han ikke ser at han kan styre sitt eget liv og ta noen grep for å få det betydelig bedre. Har selv et forskrudd forhold til alkohol, forbinder det med utrygghet. Får uro i meg når folk drikker.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Skjønner deg veldig godt... Har lignende erfaring selv, for har en mor som har blitt alkoholiker. Hun har aldri tålt det spesielt godt, men da foreldrene mine var gift, hadde hun ikke problemer med det. Men de siste 5-6 årene har det begynnt å gå riktig galt, og nå tror jeg hun drikker hver dag. Hun er i full jobb i helsevesenet, og har omsorg for lillesøster på 13 år. Hun er ikke full så ofte, men hun drikker. I perioder når hun er stressa eller deppa er det mer, og jeg vet at hun kjører bil selv om hun har inntatt alkohol. Jeg er livredd for hva som skal skje, at hun en dag mister jobb eller førerkort; da blir selvmedlidenheten ennå større, og da frykter jeg at alt går til helvete... Jeg har tatt kontakt med profesjonelle over telefon, og fått råd og tips. Har konfrontert henne med det, men hun nekter for at hun har et problem... føler meg maktesløs:( Problemet mitt er at hun gjerne vil passe poden vår, men jeg er livredd for at hun skal drikke, og i værste fall kjøre bil med ham! Så hitill har jeg unngått overnattingsbesøk og bilkjøring... Har det på samme måte som deg; blir utilpass når det er store mengder alkohol til stede.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Min far er (var) alkoholiker. Selv om han ikke drikker nå får han aldri være sammen med gutten vår alene. Alt det han gjorde da han skulle passe på broderen og meg da vi var små, sier klart til meg at det han kan gjøre mot sine egne kan han gjøre mot andres. Jeg var innom al-anon noen ganger og det hjalp meg til å ta den avstanden jeg trengte for å fungere. Det er hans problem, ikke mitt!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Kan du fortelle mer om al-anon? Jeg har lyst til å gå på møte, men ser for meg at det er en liten hard kjerne som forventer at jeg forteller private ting. Jeg er ikke helt der nå. Min far drikker ikke når vi er sammen med han. Han skal heller ikke få sjanse til det. Hvis han drikker mens vi er der, eller er beruset, drar vi. Han er ikke klar over den regelen for det har ikke vært noe problem til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå