Gå til innhold

Mitt drømmebryllup, samme som på skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha det en høstdag på Losby gods, på gamlegodset, da leier man 4 stuer som ligger på rad, med terasse (hvis jeg forsto dette riktig da..). Det vi tenker er:

Jeg kommer på formiddagen og brudesuiten med forlover og venninner for å sminkes og pyntes etc. Min kjære spiller en runde med sin forlover.

Ett el annet klokkeslett ønsker han gjestene velkommen.

Vielse i en av stuene, evt på terassen hvis været tillater det. Vi har "vår egen" metodistprest. Si ca kl 1800.

Etter vielsen tar vi champagne og gratulasjoner på terassen. Fotografering på golfbanen, ønsker meg bilde av meg som slår en sving i brudekjole og min kjære som ser på:) Suuuuperkult tror jeg:)

Middag kl 2000, runde bord med 8 stk på hvert. Tre retter med morsom toastmaster, ingen sanger og talene samt røykepauser mellom rettene. Etter desserten tar vi kaffe avec i biblioteket el noe. Deretter kaken:) En av stuene blir "diskotek" med egenprodusert bryllupscd, litt for enhver smak mao. Det blir ingen vals, da både min kjære og jeg virkelig hater å danse..Litt nattmat utpå kvelden og deretter natta, evt god morgen:)

Dette er bare første utkast, men jeg tror jeg vil ha det akkurat sånn:) Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har noen veldig fine ideer :-)

Eneste jeg ville tenkt litt over er klokkeslett for middagen. 20 er vel egentlig litt sent? Normalt sitter man til bords 3-5 timer.

Runde bord er stilig!

Skrevet

Dette er et problem i den norske skole også. Barn leser ikke godt nok teksten og hører ikke godt nok etter. Hun skriver at de IKKE SKAL HA SANGER ELLER TALER under bordsettingen. Derfor varer jo ikke moddagen sååå lenge. Kl 20 er passe tid.

Synes det hørtes SUPER koselig og fantastisk ut.

GO FOR IT!!!

Skrevet

Hørtes veldig fint ut, vet du hvor mye det vil koste å leie på Losby? evt. Hva betaler du for kuverten?

Skrevet

Det skriver hun ikke. Hun skriver "Ingen sanger og taler samt røykepauser mellom rettene" Altså ingen sanger, men taler og røykepauser mellom rettene. Det er kanskje derfor det lønner seg å klage på sensuren? Noen sensorer leser for fort!

Ellers synes jeg opplegget høres bra ut, men jeg ville også hatt vielse litt tidligere og det samme med middagen.

Skrevet

Slik skulle setningen vært ser jeg: Ingen sanger, og taler samt røykepauser mellom rettene. Selvfølgelig ska vi ha taler:) Jeg skal tale til tårene spruter:)

Har fått mange bra innspill på tidspunktet, men ser at kl 2000 bli altfor sent:) Satser på middag senest 1800, mulig en time før:) Vielsen rundt 1500.

Det koster i år 10 000 å leie de 4 stuene i gamlegodset og billigst pr kuvert er 1100 inkl drikke til maten, kaffe avec og bryllupskake.

Skrevet

BARN I DEN NORSKE SKOLE LÆRER Å LESE SKIKKELIG!

Den har lært meg det, og mine barn.

Surr på deg anonym som ikke klarte lese hva hi skrev. JEG tolket det hverfall riktig.

Med vielse kl 15 kan dere fint sette dere til bords kl både 17 og 18.

Lykke til med planleggingen!

Skrevet

Nei, hun skriver faktisk ingen sanger og taler eller røykepauser mellom rettene. Samt betyr-heller ikke. Ikke at det skal være!

Men hun skriver talene som forveksles med taler, men grammatisk betyr dette viss en leser taler at det ikke skal være noe som helst.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ha-ha, så morsomt å lese dette nå:) For nå har omtrent alt endret seg:) Vi fremskyndet drømmebryllupet med 10 mnd pga ny bebbis så nå blir det:

Januar bryllup på Frognerseteren med kun nærmeste familie. Vielsen skal foregå i styrerommet, som er helt nyyyyydelig, av den tidligere omtalte presten (omtrent det eneste som er likt..) og starter kl 1500. Når alle gjestene er på plass kommer jeg og min far inn. Etter vielsen skal vi ha mottagelse i samme rom med fingermat og champagne. Så fotografering og vi har fått en av norges beste, Eva på Moment, vunnet masse priser:)

Deretter middag i peisestuen, med utsikt over hele byen, dvs lysene fra byen fordi det sef er mørkt på denne tiden. Det blir ett langbord med oss, foreldrene, forlovere, søsken og min fadder/ onkel og 3-4 småbord, avhengig av hvor mange som kommer.

Etter middagen blir det en liten pause før kake og kaffe som serveres samme sted og vi tar tidlig kvelden, bruden er gravid 6,5 mnd på vei og sikkert kjempesliten!! Vi biles til Holmenkollen Park hvor vi har brudesuite:) Dans og party ble byttet ut med stor mage:)

Gleeeeeeeeder meg:):)

Skrevet

Jeg drømmer om å gifte meg på en svensk Herregård!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...