Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal ha det en høstdag på Losby gods, på gamlegodset, da leier man 4 stuer som ligger på rad, med terasse (hvis jeg forsto dette riktig da..). Det vi tenker er: Jeg kommer på formiddagen og brudesuiten med forlover og venninner for å sminkes og pyntes etc. Min kjære spiller en runde med sin forlover. Ett el annet klokkeslett ønsker han gjestene velkommen. Vielse i en av stuene, evt på terassen hvis været tillater det. Vi har "vår egen" metodistprest. Si ca kl 1800. Etter vielsen tar vi champagne og gratulasjoner på terassen. Fotografering på golfbanen, ønsker meg bilde av meg som slår en sving i brudekjole og min kjære som ser på Suuuuperkult tror jeg:) Middag kl 2000, runde bord med 8 stk på hvert. Tre retter med morsom toastmaster, ingen sanger og talene samt røykepauser mellom rettene. Etter desserten tar vi kaffe avec i biblioteket el noe. Deretter kaken:) En av stuene blir "diskotek" med egenprodusert bryllupscd, litt for enhver smak mao. Det blir ingen vals, da både min kjære og jeg virkelig hater å danse..Litt nattmat utpå kvelden og deretter natta, evt god morgen:) Dette er bare første utkast, men jeg tror jeg vil ha det akkurat sånn:) Innspill?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 30. juli 2007 Antrekk: mørk dress
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Synes det blir tett med vielsen klokken 18 og så mat klokken 20. Tror jeg ville hatt den klokken 17 jeg. Kan ta litt tid med bilder og sånt. Ellers høres det fint ut. Forresten, er det ikke veldig dyrt per kuvert på losby? Kjempefint der.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Hvis dette er ditt drømmebryllup,tror jeg nok at det blir fint.Ikke noe jeg reagerte spesielt på,selv om jeg nok ville lagt det opp anderledes selv,men vi er alle forskjellige. Når skal dere gifte dere? Håper du får en fin dag og at du koser deg med planleggingen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Høres kjempefint ut, men jeg ville hatt lenger tid mellom vielse og middag - Ting Tar Tid )
sveis Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Måtte google Losby nå for å se. Ser kjempefint ut der. Tror det vil bli et knall bryllup. Kult å flette inn golfen da, hvis dere er golfere. :-) Det tror jeg min kjære også ville likt..
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2007 Det var en god ide, er veldig usikre på tidspunktene, men de faller vel på plass etterhvert. Ikke så gale priser egentlig. Billigste i år er 1100 pr kuvert og det inkluderer drikke til maten, kaffe avec + kake. 80 kr pr kuvert i tillegg for nattmat, syntes ikke det er ille når man da slipper all planlegging og bordpynting og dekking etc.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2007 Vi gifter oss enten neste høst el høsten 09, kommer litt an på om vi får en liten en til og hva som blir mulig å gjennomføre. Vi golfer begge to, så dette er virkelig midt i blinken for oss. Og jeg har lovet ham en golfrunde som nygifte dagen derpå!!
Kamomille Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 altfor sen vielse og altfor sen middag etter min mening. Dere trenger nok mer tid mellom vielse og middag, samt at middagen ofte tar tid selv uten sanger og taler. Da blir det snet før dere får kaker og kakene kommer trolig altfor tett på nattmaten! Hva skal forresten toastmasteren gjøre når det ikke er noe å introdusere?? Ellers høres planene deres gode ut!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal ha taler da:) Men ikke sanger... Jeg skal stå der å gråte jeg til min kjære:) Mulig litt sent ja, kanskje kl 1500 er bedre... bare redd for at det skal bli mye dødtid. Hva med middag rundt 1800, vielse kl 1530 feks.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Det høres bedre ut synes jeg.. iallefall om middagen skal ta litt tid. Middagen er jo ofte det som er mest *stas* med bryllup da, også festen er mest moro.. greit å ha god tid til begge deler. Nej, det var jo kanskje ikke så galt det med 1100 kr per person da. Kan dere stå for drikke til baren selv senere da? Eller må dere kjøpe 'bar' der også liksom?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2007 Vi tenkte 2 bonger til hver gjest vi. Da har det blitt champagne, hvitvin, 2 gl rødvin, dessertvin og kaffe avec. Da bør ett par drikkebonger holde, evt får folk spe på litt selv:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Hehe. Ja, det går jo helt fint det. Bongsystem er greit. Da er det altså losby som står for baren også da?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Hva koster det forresten å leie de rommene da? Eller er det med i kuvertprisen?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. juli 2007 I år koster det 10 000 for alle 4 rommene, og baren står Losby for. Regner med å bruke ca 75-80000 på middag og lokaler, blir nok rundt 100 000 til sammen, vi skal ha mellom 40-50 gjester. Og det er virklig fantastisk fint der assa, har spilt turnering der en gang med middag og overnatting, helt outstanding:)
hm hm Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Hørtes fint ut, men alle bryllup jeg har vært i der de har satset på CD eller mp3 som musikk, har ikke blitt suksess...... For meg er det bare livemusikk som gjelder i bryllup, og da mener jeg ikke slik dænsbændgreier. Dere må også tenke på hvordan stemning dere vil ha, det ser ut at dere legger opp til litt formell og høytidlig stemning (som er ganske vanlig til bryllup) og hvis det er slik dere vil ha det, så er jo dette helt perfekt:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2007 Det er så både og etter min erfaring. Har vært i superfestlige bryllup med bare cd musikk og driiiit kjedelige med liveband (typ populære coversanger), vanskelig å vite, men i og med vi ikke er særlig dansete blir det sånn da, har en skravlete familie som nyter livet i dype sofaer vel så godt som på dansegulvet:)
kroi Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Hvis utleier har skjenkebevilling KAN IKKE gjestene "spe på selv", da risikerer utleier å miste sin bevilling. Ellers er jeg enig med flere her at tidspunktene er for sene, i mitt bryllup satt vi over fire timer til bords, uten at det var merkbart egentlig, tida går så vanvittig fort i hyggelig selskap. Vi hadde vielse kl. 13 og middag kl. 16 - og vips så var det nattmat... Lykke til!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. juli 2007 Ha-ha-ha, med spe på selv mente jeg at de selv måtte kjøpe drinkene etterhvert, ikke ha med en flaske på innerlommen:) Veldig vanskelig det her med tidspunkt assa, de har vel forhåpentligvis noen forslag på Losby håper jeg... Men middag over 3,5 timer ønsker jeg å unngå, da blir det fort langtekkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå