Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil starte en liten trå her om hva vi her synes om forskjellige bæreseler...

Hvilken bæresele har du, og hvorfor er den bra?(evt. dårlig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en babybjørn-dårlig, får vondt i ryggen

Ergo bæresele- helt topp

Skrevet

Babybjørn er IKKE bra, særlig for barnet..! Barnet blir hengende etter hoftene, og blir veldig feil belastning på ryggen og hoftene..! En Ergo/Patapum, Mei Tai eller liknende gir en mindre belastning og er mye bedre for babyen å sitte i, og bedre for mor å bære :)

Vi er mest fornøyd med Patapum :-)

Skrevet

Har bare prøvd to ulike, men kan jo skrive min mening likevel :-)

Babybjørn:

+ Enkel å bruke og grei nok om man bare trenger å ha babyen oppi noe i noen få minutter.

- Får vondt i skuldrene og ryggen av den etter få minutter.

- Babyen sitter "galt" i den slik at de egentlig ikke bør bruke den før de er 3 mnd.

-Både armer, ben og hode er i fri luft slik at babyen er ubeskyttet mot vær og vind der

Moby Wrap bæresjal:

+ Lett å knyte på seg og plassere babyen oppi

+ Babyen kan sitte i froskestilling slik at man kan bruke den fra babyen er nyfødt

+ Det finnes mange ulike måter å feste babyen på i sjalet selv om det er knyttet fast på en bestemt måte i utgangspunket og man kan velge å gå fra en stilling til en annen uten å løfte ut babyen

+ De ulike måtene å feste babyen på gjør at den passer fra nyfødt til smårolling

+ Babyen blir helt skjult og værnet for vær og vind oppi der om man vil det

+ Man belaster hele ryggen og skuldrene gjevnt slik at det ikke blir tungt og jeg får ikke vondt av sjalet selv etter en times bæring

- Det blir fort varmt

- Det tar litt tid å knyte det på seg og man trenger begge armene til å knyte det på så man må kunne legge fra seg babyen når man tar det på

- Jeg ser for meg at etter babyen er blitt ca 1,5 år vil det ikke være så praktisk lenger, men til små babyer er det genialt!

Skrevet

Vi brukte babybjørn, den med ekstra ryggstøtte. Var helt super, brukte den ikke så mye før han var 5-6 mnd, men da satt han en del i den. Veldig kos for liten og stor:)

Skrevet

Babybjørn- fin til babyen blir ca 4-6 mnd/over 6-7kg, da ble hun for tung for ryggen min. Ikke så bra for babyen uansett alder da, det trekker ned.

Ringslynge: fint til de første mnd, jeg fikk ikke til da hun var aller minst. Fra 2-6 mnd brukte jeg den mest. Nå er hun for tung/blir så klønete bæring i slynge med stort barn.

Mei tai, diverse modeller: LØØØØØØØØØØØØØØØV IT!!! Fullstendig justerbare stropper= full komfort, lett å justere slik at den sitter perfekt (BB var nesten for stor for meg faktisk, selv med stroppene på det strammeste!!) God sittestilling for vesla, kosestund med mamma, samt kikke på verden. Lett å ta på, men det er litt "mye" stropper som fyker rundt i lufta når jeg tar den på da;) Men desidert best bærekomfort for mor og barn:)

Skrevet

babybjørn med ekstra ryggstøtte

fikk dritvondt i ryggen av den (men sliter med ryggen til vanlig også da)

Den er solgt nå ;)

Skrevet

Hadde Baby Bjørn: møkk. Vondt for meg og Guttongen trivdes ikke i den.

Om det blir noen "neste gang" blir det hjemmesydd/mei tai eller noe i den duren. For da skal det bæres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...