Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har vært inne her et par ganger å skrevet om små søte jenter på 2 år med hull i ørene. Nå har snuppa fått hull i ørene (ingenting vondt (hadde på Emblakrem) og hun satt og smilte da de ble skutt inn faktisk).. Hun er bare såååååååååååååå søt med dem. Hun er jo helt flein på hodet og nå kan folk faktisk se det er jente vi har.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Men er hun ikke litt mer grinete i dagene etterpå? Jeg tok hull i ørene da jeg var 15, de gjorde vondt i ett helt år etterpå. Jeg kunne ikke sove på siden for jeg kunne ikke ligge på øret. Ut over det er det ditt valg, jeg blir småkvalm når jeg ser helt små barn med hull i ørene.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Hun har overhodet ikke hatt vondt eller andre problemer i forbindelse med dette. Da hadde jeg tatt de ut umiddelbart. Jeg er da ikke noe monster for om datteren min har fått hull i ørene. Dessuten har jeg to jenter til + en gutt. Alle har hull i ørene og alle jentene har vært i 2-3 årsalder. Gutten var noe eldre og maste seg til det !!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Dessuten må du anonym ha gått på en særdeles uproffesjonell sjappe om du har hatt vondt i ett år. De kan umulig ha visst hva de gjorde. I tillegg må det renses og passes på .. Til din informasjon HI
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg ønsker deg lykke til i livet, og håper du finner noe mere interessant å fylle tilværelsen din med, enn å "provosere" inne på din baby....
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Bare å skrive dette med kremen viser hvor dum i hode du er og hvor lite innteligent du er. Har det aldri falt deg inn å lese bruksandvisningen på denne kremen??? DET burde du så kom å skryt av hva du utsetter ungen din for etterpå.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Kjære HI Jeg vasket og stellte med ørene mine, det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg var ikke plaget med infeksjoner heller, så det var ikke det som gjorde vondt heller. Saken er at øret er et av de stedene på kroppen med flest nervebaner, det skal ikke så mye til før du treffer feil. Og uansett hvor mye emla du har på så klarer du ikke få meg til å tro at det ikke gjør vondt for jenta di nå i ettertid, storesøsknene hadde nok også vondt. En toåring klarer ikke sette ord på smerter på samme måte som oss voksne, de leker videre og prøver så godt de kan å være som normalt. Du vil se det på humøret, matlysten, søvnen om det er vondt. Nå fikk jeg hull i ørene på noe helt annet enn en luguber sjappe slik du hentyder til, men jeg har lært at jenta mi skal være stor nok til å be om hull i ørene selv og at hun da skal få ta de hos en erfaren piercer, ikke f* om hun får hull i ørene med "pistol". Jeg mener ikke å være frekk eller spydig. Men jeg sliter med å forstå hvordan du kan gjøre noe slikt fordi det er så langt fra det jeg ville ha gjort. Og jeg lurer på hvordan du tenker når jeg sier at jeg langt fra er den eneste som får vondt i magen og blir uvell når jeg møter små to-tre-åringer med hull i ørene?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Det var på legekontoret vårt de anbefalte denne Emblakremen for det første og for det andre så har jeg faktisk masse å drive på med. Men jeg er litt lei av at så mange av dere her inne tror at det alltid er deres mening som er den rette. Det gjelder ALT fra vinterklær til og ned til de minste filleting. Kan også ta med at de andre tre barna mine er ganske store og de HAR aldri klaget på vondt i ørene etter å ha satt inn øredobber. Var selv 5 år da jeg fikk og har heller aldri hatt problemer med det: Men det må jo muligens være noe rart med våre ører og nervetråder,da. I tillegg kan jeg jo også legge til at det i andre land en MEST vanlig å sette hull i ørene på barna når de er små. Faktisk så små som mulig. Barna mine har aldri spist minde , vært mer grinete osv når de har fått sine hull. Eneste grunn til å tenke seg om to ganger er etter min mening allergi. Har også snakket med en som eier og har drevet en tatoo butikk i en årrekke før jeg bestemte meg helt. Men må understreke at det var ikke der vi gjorde det. Jeg synes oppriktig synd på dere som tror dere kan og vet best. Folk er forskjellige og det må man ha lov til å være. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Men synest du at det er pent? Er jenta di fin med ørepynt synest du? Hva føler du andre rundt deg når de ser at hun har fått hull i ørene så tidlig? Jeg svarer deg ikke fordi jeg har rett, men fordi du og jeg er ulike og jeg lurer på hva som får mødre som deg til å ta hull i ørene på toåringen sin. Jeg er på ingen måte ute etter deg, slapp helt av. Det er ditt valg.
Frøken Ertekrok Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Hi, hi! HI sier i overskriften sin at hun "elsker å provosere litt", men jeg lurer på om det ikke er hun som føler seg mest provosert?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Du må ha hva slags vinterklær du ønsker på ungen din, men hull i ørene på små barn er ikke bra. Jeg synes det er stygt, og det er en viss fare for infeksjon den første tida. Jeg undrer meg også over at et legekontor anbefaler en krem i forbindelse med hull i ørene til en toåring (???)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Tok du hull i ørene på datteren din for å provosere? Og når jeg vil at folk skal se at det er jente vi har tar jeg på henne jenteklær. Så enkelt kan det gjøres.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Jeg tror heller det er dere andre som svarer som blir provosert, og ikke HI. Se på reaksjonen hun får bare ved å fortelle at hennes 2 årig jenge fikk hull i øra. En venninne av meg tok hull i øra på datteren sin da hun var litt under 1 år gammel. Liker det ikke, men det valgte hun å gjøre. Ikke noe å gjøre med det. Og dere som syns det er så utrolig ekkelt, ring barnevernet og meld henne da. Hvis ikke, så la henne få gjøre det hun vil. La henne provosere, men hev dere over det. Kan hende det er bare noe hun sier, men ikke har gjort....
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Dette bir en barnslig måte å argumentere på.... I alle fall for en som jobber i barnevernet. SElv om det ikke er en barnevernssak, så er det ikke vårt valg, men barnets! Ergo bør man etter min mening vente til ungen ber om det selv. Og nei, jeg vet ikke bedre enn alle andre, men de fleste småjenter har faktisk ikke hull i ørene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå