Gå til innhold

November: Det er så utrolig kjekt


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

nå etter at gullgutten har begynt å sitte selv,for da kan han jo sitte i tripp trapp stolen sin og sitte med oss når vi spiser.Det er så koselig,blir mer som en familie da.

 

Flere såte små som har begynt å sitte og sitter med dere når dere spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det har hun gjort en stund nå. Syns det er kjempekoselig når vi er samlet alle fire. Også syns hun det er veldig stas å smake på maten vår da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann,har babyen deres kunne sittet alene lenge???Hvor lenge da??Min satt ikke alene før han var nærmere 7 mnd og da sa alle at han var tidlig.Hvor lenge har deres babyer kunnet sittet alene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satte vetle alene for første gang da han var syv mnd, å der satt han gitt! (litt ustødig da, men satt en god stund alene). Han kommer seg ikke helt opp i sittestilling selv og nå er han 8 mnd + 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs sa til meg at jeg ikke skulle sette ham opp i sittende stilling,før han klarte å gjøre det selv.Ingen andre som har hørt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min begynte å sette seg opp selv da han var 6mnd, og satt alene på gulvet fra han var 5. Han har sittet i høystol ved matbordet siden han var 4mnd, og flere "eksperter" sier at det er greit for det er så kort tid de sitter der. Min hs sa i hvertfall at han fint kunne det da han var 4mnd, fordi han satt så godt på fanget og det ble ikke lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,da har vi fått forskjellige opplysninger.Han har sittet godt på fanget mitt og t.o.m det har hs reagert på.Ungen skulle ikke få prøve å sitte før han satte seg opp selv.Da han var 5 mnd begynte han å sitte på skrå,så da han var nesten 7 satt han helt rett og rak i ryggen og da turde jeg først sette ham i tripp trappen.er veldig redd for ryggen,vil ikke ødeleggen den.

 

Skulle ønske at de var enige om en ting i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sittet sammen rundt bordet til måltidene i en god stund allerede, ja :o) Kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er kjempekoselig. Kjempekoselig å se at han vokser og blir større og mere med i familien.Ser jo på ham at han deltar bare mer og mer,selv om han enda ikke kan si noe,så er han med.Gleder meg til første ord jeg

 

Han sier ma ma og pa pa ,da da, mo mo og slike ting,men tar det ikke som bevist enda,selv om min mor sier at han skriker ma ma,når han detter og slår seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til en stor og en liten- Nå er jeg så lei av at du blander sammen bevist og bevisst!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra fysioterapeut at det var helt greit at de satt i stol og spiste, og satt der i kortere perioder av gangen selv om de ikke kan sette seg opp selv. Hun sa også at det er ikke pga av fare for ryggen man ikke skal sette de opp på gulvet før de setter seg opp selv, men pga at de velter når de blir slitne, og klarer da ikke å ta seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes utrolig rart ut.Da kan de jo sitte i tripp trapp lenge da,for der detter de jo ikke.Følte at det utsagne der,motsa seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det går jo en grense da. Jeg hadde ikke satt en på 3 mnd der liksom :-) Men, jenta mi har sittet i stolen ved måltider siden hun var 6 mnd, men hun setter seg ikke opp selv. Og det var da jeg snakket med fysio. Så hun mente sikkert barn over 6 mnd, som jeg har sett flere har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg tror deg at din fysoioterapaut har sagt det,men jeg forstår det ikke.

 

Barnet skal ikke sitte på gulvet alene,får det kan sette seg opp selv,ikke på grunn av ryggskader,men at det ikke klarer å ta seg for selv,hvis det faller.Da må det jo være greit å ha dem i stol da,fra de er 6 mnd,over lengre tid,selv om de ikke kan sitte selv,for der faller de jo ikke ut og du sier at det er greit under måltid for det tar ikke så lang tid.

 

Synes det er motstriden jeg,jeg må forstår dette litt bedre,før jeg hadde turd å gjøre det med min egen unge.Som jeg har sagt mange ganger,er livredd for at ryggene skal bli ødelagt og det trenngs ikke oppdages før ungen er voksen,det er litt skummelt synes jeg

 

Forstår jo at du hører på fysioterapauten din,hvis du har tilitt til henne,det hadde jo jeg også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at de kan sitte i tripptrappstol i måltidssituasjoner før de kan sitte selv, ellers er det jo vanskelig å gi de mat.

 

Snuppa her har sitti alene siden ho var 5 mnd selv om ho ikke kan sette seg opp selv (ho kommer seg opp i sittende ved å ligge på magen, dra seg opp etter skuffer/bord/stoler til stående/knestående og så deise ned på rompa, men ho setter seg ikke opp fra rygg til sittende). Tror man må se an barna litt. Hvis snuppa ikke hadde fått sitte, hade det vært et lite mareritt i flere måneder, for ho har aldri likt å ligge. Ho satt støtt i fanget og i sofaen, derfor satte vi ho på gulvet også. Merker på mange andre måter at ho er veldig sterk i ryggen, ho har bare ikke skjønt hvordan ho kommer seg fra ryggen til sittende, ruller heller bare rundt på magen og leker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg vet ikke hva som er rett.Jeg har hatt min i vippestol,når han har spist.Til å begynne med holdt jeg ham i fanget.

 

Skulle ønske at de faglærte kunne bli enige med seg selv og alle andre og så si det,slik at vi kan vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvesatt tripptrappstolen med guttungen fra han var 6 mnd, men han satt helt skjeivt og det ble bare tull å mate ham der, så han fikk mat i vippestolen til ca 7 mnd, kanskje litt lengre. Nå er det greit å sitte i stolen, han kommer høyere opp og liker å sitte til bords. Mater ham av og til i fanget også, han er roligere der enn i vippestolen. Faktisk bruker vi ikke vippestolen i det hele tatt lengre, jeg kan bare pakke den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at jeg ikke skulle sette han opp på gulvet og gå fra han.. Men at han fint kunne sitte i en stol ved bordet til måltider.. Det er jo ikke snakk om mange minuttene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se forskjellen,men ok,jeg forstår at folk hører etter på fagpersonell som de har tillitt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...