Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hva synst dere om at barnefaren skal ha sine 2 uker pappapermisjon (har 2 igjen) uken etter tilvenning i barnehage? Jeg er litt imot det, så tett oppom tilvenningen. Da må man på en måte ha tilvenning igjen etter permisjonen. Lurer på å gi beskjed om han ikke kan dele opp de ukene. El. om han kan vente litt. Er jeg vanskelig da? Faren kan ikke ha barnet i barnehage under permisjon da han ikke bor nær nok til å reise dit hver dag.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 kan du ikke utsette tilvenningen i bhg da?begynne etter perm til far?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Problemet er at jeg har tatt ferie den uken tilvenningen er, og har ingen mulighet for å ta enda en uke ferie for tilvenning. Og jeg har som sagt nettopp fått vite om permisjonen som skal være om ca 1 mnd
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville definitivt utsatt tilvenningen, evt latt pappan ta den. Man har vel krav på tre dager fri i forbindelse med tilvenning, så det burde jo la seg gjøre, de fleste er tilvennt etter kun èn dag.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Oi, ser jo nå at pappan ikke kan reise i barnehagen. Da får du bare ta tilvenning etter pappapermen, uavhengig av o han tar permen sammenhengende, eller med et opphold. Når det er sagt så vil det etter all sansynlighet gå greit om det blir 14 dager mellom tilvenning og skikkelig start, men det er litt riski, og anbefales vel heller ikke.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 hva jeg mener avhenger litt av. hvor gamelt er barnet? hvordan samvær skal pappaen ha i de 2 ukene? hvor godt kjenner barnet pappaen?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Samværet er greitt, for barnet kjenner faren sin godt. Problemet er bare at barnet er skeptisk til nye mennesker, og kjente om det har gått lang tid mellom hver gang barnet har sett vedkommende. Barnet er 15 mnd. Problemet er at jeg ikke har mulighet til å få fri for tilvenning etter den permisjon, da folk er ute i ferie i den perioden. Men mulig jeg har fått ordnet det sånn at barnet ihvertfall kan få et par dager i barnehagen uken etter, at faren starter midt i uken med permisjonen. Det meste ordner seg jo til slutt. Men først og fremst prøver jeg å tenke på hva som er best for barnet, siden barnet er skeptisk av seg. Men takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå