Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste om nesesuger på en utstyrsliste, hva er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dings man suger ut snørra på babyen med :o) kjekt å ha for det er et styr å bruke qtips og klut...

Skrevet

Det kommer an på om det ble beskrevet som medisinsk utstyr: isåfall er det et vakuumuttak fra veggen som kan suge vekk slim og annet fra nese og svelg.

Hvis det ble anbefalt til hjemmebruk så vil jeg tro at det er en vakuminnretning for å fjerne snue fra nesen til den lille. Denne ser ut som en liten ballong "med en tut" på. Den fungerer som en pipette, dvs du lager vakum når du klemmer sammen ballongen, fører tuten inn i nesen (det er veldig lite populært hos småen!!!) og slipper ballongen. Den suger da til seg snue/ slim fra nesegangen. Jeg brukte det et par ganger på min lille når hun var veldig forkjølet, men hun gråt sånn at jeg orket ikke å gjennomføre det skikkelig. Ikke syntes jeg at den fungerte særlig bra heller. Så jeg tviler på at dette er særlig nødvendig å ha! Et annet poeng er at stimulering av slimhinner øker slimproduksjonen. Nesesugeren kan derfor komme til å virke mot sin hensikt, nemlig skape økt snueproduksjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...