Kena Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Vi drar på hytte ferie i morgen! Det blir første ferie tur med overnatting for oss! (med unger altså) Endelig i år klaffer det med at vi er fredige med grasarbeidet før vi må begynne på nytt i gjenn! Vi skal glemme gras, jord, sauer, nettingtråd, bjørn, gaupe, ørn og jerv i 3 herlige dager! Jippi!!!! Størstemann på 5 har leita mark og funnet fram fiske stanga, lillemann på 2 har funnet 2 mark under en stein, men er litt redd for at det blir au,au til masjken! Skjønner ikke helt hvorfor storebror er så entusiastisk, men henger seg på jubelen! Nå blir det hytte helt nede ved vannkanten, varmt badevann, oterfiske, grilling og masse kooooos! Gleder meg så mye!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Høres herlig ut! Kos dere masse, med eller uten meitemark;-))
Karomamma Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Kos dere på hytteferie!! Skal dere fiske etter oter? Eller er det jeg som er helt kystfrøken nå?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hahahahaha, ja nå er du skikkelig blond altså Karomamma;-) Jeg vet nemlig hva det er!!! Etter at Klattispappan for noen år siden, ikke helt edru, vekket meg midt på natta og viste meg oteren sin;-) Så kan du gjette! Hahahahahaha!!!
Urtete Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 God tur på hytteferie! Hehehehe - byfrøkener som ikke vet hva oterfiske er! :-)))
Babyonboard ;-) Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Kjære Karomamma! Hvis det er en trøst så er jeg også like blond ;-) Og jeg er IKKE byfrøken ;-)))
Kena Skrevet 2. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2007 He, he, vi fikk ikke noe oter nei Karommamma! = ) Men vi koste oss en masse! Oterfiske er at vi bruker en trefjel (planke) som er formet litt som en båt, så fester vi en line på den og fester så fiskefluer på lina! Så ror vi båten mens "oteren" blir dratt ved siden av båten med stram line immellom! Fisken hopper forhåpentlig etter fluene og setter seg fast i fluene! (fluene er festa i snora med korte liner slik at de blir dratt i vannskorpa!) Vi fikk 10 ørreter på oter og 5 på stang! Minste mann syntes det var arti med "pesk"! Men masjken er fortsatt isj!!! Det var første overnatting for minstemann, og det gikk kjempe bra! Datt jo selvsagt ut av senga første natta , men pytt pytt! Arti læl! Dette fristet i alle fall til gjentakelse! Alle var vi enige om at det hadde vært en trivelig tur (fnise)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Hihihi...........i skikkelig god gammel skrive-skolestil:-) Og oteren ja, den oteren.......hihihi....;-)
Kena Skrevet 2. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2007 Ja hvordan var det med den oteren og Attpoklatt pappan ? Nå ble jeg litt nyskjerrig på den historien! Midt på natta og ikke edru, hmmm!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Hehehe..........det var rett og slett treplanken han skulle vise frem skjønner du, og så fikk jeg fullt foredrag om hvordan det funket med oterfiske:-) Og du kan tro jeg lurte!!! Da hadde han surret rundt i leiligheten sin og funnet denne planken i en pose.....akkurat som om jeg var veldig interessert i den midt på natten.....haha....Men det ble en god historie ut av det.......om ikke noe annet da! Men når han flyttet nedover hit, så ble vi sittende ute en kveld med ene naboen.....gutta hadde fått i seg litt mye whiskey og jaggu var fyren igang igjen, bablet om denne oteren sin....som naboen selvfølgelig trodde var noe helt annet enn en planke til å fiske med.........hihihi...
Kena Skrevet 2. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2007 Hihi... ok da jønner jeg he,he! Du får ta han med deg på oter fiske en gang da sju! (nabon mener jeg, hi,hi)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Eller kanskje rett og slett overlate det til sambo;-))
Karomamma Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Aha! Nå skjønner jeg litt mer om oterfiske (takk!). Må innrømme at tankene gikk til noe heeeeelt annet etter Klattens historie. He he he... For the record: jeg er IKKE byfrøken, men kystfrøken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå