tommine Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hadde time hos jordmor to dager før termin. Spurte om hun kunne sjekke om jeg var moden siden jeg hadde hatt en del tak i magen i et par uker. Hun sa at det kunne hun gjøre hvis jeg var skikkelig lei. En undersøkelse kan føre til start av fødsel eller rier som ikke fører til noe sa hun. Hun undersøkte meg og sa at jeg hadde 2 cm åpning, hun tøyde litt til jeg fikk 3 cm pning og sa at jeg skulle forte meg hjem, ringe barnevakten og ha sex med mannen min. Hun trodde på fødsel i løpet av døgnet. Ble kjempe gira og fortet meg hjem. Siden sex var utelukket for min del var jeg bare hjemme og gjorde litt husarbeid sammen med mannen min. Vi ville jo ha alt på stell hvis det skulle skje noe... Etter en times tid kjente jeg riene var på vei. Etter noen timer med svake rier la jeg meg ned for å sove litt. Våknet opp etter 3 timer og da var alt stoppet opp. Ble så skuffet at jeg holdt på å grine. Etter tips fra barnimagen trosset jeg bekkenløsning og vagget meg en tur ut. Gikk til butikken og hjem igjen. Opp og ned trappen et par ganger og litt mer husarbeid. Tok ikke lange tiden før riene startet igjen, da var klokken 18. Takket hver rie velkommen. Klokken 01 var riene såpass vonde at vi reiste til sykehuset. Jordmor sa jeg hade 7 cm åpning og at dette kom til å gå fort. Var forberedt på at jeg skulle få epidural som sist men det var for sent. Etter 2 timer med vonde rier sjekket jordmor meg en gang til og sa at hun hadde tatt feil, var kun 5-6 cm åpning men siden jeg hadde så sterke rier så bestillte hun epidural. Epidural er som å komme til himmelen Anbefales på det sterkeste! Jeg og mannen min fikk slappet av og duppet litt av. Etter et par nye timer sjekket jordmor meg og hadde 6-7 cm.Etter et par nye timer hadde jeg fortsatt 7 cm. Epiduralen hadde stoppet det litt opp. Hun tok vannet mitt og det fikk fart på sakene. Etter bare noen få rier hadde jeg full åpning. Er rier jeg ikke glemmer.... Presset en halvtimes tid (fikk litt drypp på slutten) og kl 0721 så var prinsessa mi ute. Trodde ikke mine egne øyne da de sa hun var over 4 kg!!! 4300g og 53 cm lang. Fikk kun et par pynte sting heldigvis. Alt i alt var det en fin fødsel men selvfølgelig veldig vond. Konsentrere meg veldig om at snart var det over og at dette er siste gang jeg opplever dette. Så snart man har babyen liggende på magen så er alle vondter glemt. Lover!! Er verdens lykkeligste to barnsmor. Ønsker dere alle lykke til!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Gratulerer så mye med prinsessen din. Lykke til videre =)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Åh, kjenner skuffelsen på meg da du fikk vite at hun hadde tatt feil da hun hadde sagt 7 cm åpning. Himmel og hav.... ) Gratulerer masse med jenten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå