Gå til innhold

Hjelp, er gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver inn her og er "anonym" (skiftet nick).

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er gravid med barn nummer 2.

Vi har bestemt oss for å ikke få flere barn pga helsen min og det er for risikofyllt å gå gjennom et svangerskap til. (Jeg vil antageligvis bli ufør for resten av livet).

Jeg har spiral og venter på time til sterilisering, men fant ut i dag at jeg er gravid etter en uke med mistankte. Trodde jeg var rimelig sikker med spiral, men det stemte ikke.

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Problemet mitt er at jeg egentlig har lysst på barnet, men vet at jeg ikke burde for jeg vil nok ikke kunne bli den moren jeg vil for barna mine hvis jeg går gjennom et svangerskap til. For meg kommer abort til å bli noe av det mest grusomme jeg kan gjøre. Går egentlig å håper på at jeg ikke er så langt på vei og at jeg mister naturlig slik at jeg slipper å ta noe valg.

Skal selfølgelig ringe legen i morgen, men gruer meg så sinnsykt til diskusjonen med henne. (hun kjenner problemstillingen).

Huff, dette ble langt, men jeg har tusen tanker og vil nok ikke få noe særlig med søvn de nærmeste ukene....sukk...

Hvorfor skjer dette? Vi har jo omtrent ikke sex engang for min frykt for å bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, for en situasjon..

Har ingen råd til deg, men vil sende deg en klem og satse på at du gjør det rette valget for dere! Lykke til =)

Skrevet

Nei og nei, dette hørtes ikke greit ut. Føler virkelig med deg. Kan ikke si annet enn at jeg håper det løser seg på en eller annen måte. Ønsker deg all mulig lykke til.

Skrevet

Oi, det var jo en kjip situasjon å komme i...:/ Mitt råd er at du tar en prat med legen og får vite hvilke risikoer du tar, hva sjansen er for å bli bra igjen og evt medisinering eller hva nå enn som kan gjøres.

Håper du finner ut hva som er best for deg og lykke til.

Gir deg noen klemmer på veien også...

*klemme på*

Skrevet

Det hjelper ikke å skifte nick når man har profil...

Håper det gå bra for deg uansett hva som skjer. Huff..

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg gitt legen et veldig direkte spørsmål. Hva legen tror vil skje dersom du går videre med svangerskapet. Så får du vurdere det ut fra det. Ble selv anbefalt abort da jeg gikk gravid med nr. 4. Var sykemeldt fra uke 8 og svangerskapet gikk helt utrolig bra. Barnet ble velskapt og født til termin, og alle risikofaktorene gjort til skamme!!

Skrevet

Jeg vet at legen ikke kan gi meg et klart svar. Vi har diskutert det tidligere, når legen henviste meg videre til sterilisering.

Det er en stor sjanse å ta og jeg er redd for både forhold og livssituasjonen. Økonomisk vil det bli tøft. Jeg kan risikere å ikke kunne leke med barna mine og følge dem opp i fritiden. Jeg vil så gjerne kunne stille opp for barna og gjøre ting med dem. Tenkt hvis det går bra? Da vil barnet vårt få et søsken, det hadde vært fantastisk.

Håper nesten på at jeg aborterer når spiralen fjernes (har hørt at det kan skje)...huff har så mange grusomme tanker for tiden.

Åhhh....er så sliten av å gråte og prøve å finne et svar. Det er godt å få lettet hjertet mitt litt her inne.

Skrevet

Huff, det må være en forferdelig situasjon å komme opp i. Håper du får støtte og trygghet som du trenger av legen imorgen. Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en god varm støttende klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...