Gå til innhold

Dager, uker, måneder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når går dere over fra å si/skrive det ene til det andre med tanke på babyen/barnets alder? Når slutter dere å si dager og sier uker, slutter og si uker og sier måneder, slutter å si måneder og oppgir år, hele eller med halv (f.eks 4,5 år)? Bare lurer litt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett brukt hele år siden de fylte ett, med mindre man snakker med barneleger, helsesøstre eller maniske førstegangsforeldre som skal sammenligne lengden på de nye tennene og stødigheten i første, vaklende skritt. Med halvering av og til.

Tror vi droppa ukene etter et par måneder.

Skrevet

Da hun runda 1 år, sa jeg feks 1 år og 3 mnd.. Før fylte 1, så brukte jeg bare mnd. Etter 2 år, var det 2 år og 2.5, husker jeg, også slengte jeg gjerne på "blir snart 3" om det var 2-3 mnd igjen til bursdagen henne. Hehe :) Så når folk spør nå, så sier vi 3.5.. og at hun har bursdag om 2 mnd. :P

Skrevet

Dager tror jeg bare vi sa de to første ukene. Så sa jeg uker frem til ca 3mnd - da gikk det i hele og halve mnder. Sa vel mnder frem til hun var 1,5år - aner ikke når jeg kommer til å droppe "halvårene" :o)

Skrevet

På førstemann brukte jeg uker til tallet var passert 20 sikkert, hehe..Andremann som snart er 4 mnd aner jeg ikke hvor mange uker er engang. Bruker mnd frem til de er 1 år, etter det går det i hele og halve år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...