Gå til innhold

babyer i begravelse. noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i begravelse på fredag, å min kjære har jobb, ås eg må alene. kjøre i 2 timer hver vei, det går greit da. men å ha mini i kirka, han er en ekte MAKK!!

vil ha han med, men vil ikek ha han med i kirka da.. vet ikke.. kansje eg kan være der, å så heller gå ut om han blir vriden?

har mulighet å la han være hos naboen, så kjøre bare eg fram og tilbake da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde med Celine i begravelse da hun var 4 mnd ... det gikk ikke bra .... jeg måtte gå ut av kirken etter 10 min ....

Skrevet

Du har jo to muligheter, enten å ta han med og evt gå ut.. Eller å benytte deg av muligheten til å la naboen passe han..

Jeg ville vel valgt det siste så lenge du har den muligheten..

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt ham med. Du kan risikerer mye gråt, og at han lager uro. Hadde det vært en nær slektning av barnet(mor/far/bestemor/tante etc), hadde jeg tenkt litt anderledes om det.

Skrevet

hadde med gutten min i begravelse da han var 3,5 mnd. GIkk som en drøm, han sov på fanget mitt hele tiden.

Skrevet

JEG ville følt det som "støtende" for de pårørende, om min sønn hadde forstyrret deres siste avskjed med en slekting.... Synes det er annerldes om det er deres pårørende...

Skrevet

altså, mini er livredd høye lyder, å i kirken er det jo orgelmusikk å preking over mikrofon. under dåpen gråt han hele gudstjenesten i strekk.. å vi fikk IKKE gå ut.. presten sa det var ok å amme i kirka om dem gråt. da spurte eg om han hadde en mikro oxo der, for eg ammer ikke.. dust...

så han kommer til å være urolig.

men det er min gudfar som er død, som er onkeln til mamma, så det er ikek så veldig nær slekning. men vil ha han med, for å bare ha han med da.. møte familien å sånnt.. :)

men kan jo ikke la han være utfor kirka alene da..

njææ.. kansje eg bare lar han være her hos tanta sin...

Skrevet

Jeg var i begravelse til min kjære, kjære søte tante da Minimais var 5mnd. Jeg måtte ha henne med (lang reise med bil og fly) siden hun ikke tok flaske, men jeg tok henne IKKE med i kirka, og det hadde følgende årsaker:

- en baby tiltrekker seg oppmerksomhet uansett om man vil det eller ikke. Og begravelsen handlet om å vise tante respekt, å følge henne til hennes siste hvilested. Ikke en ny baby i familien.

- jeg ville ha fullt fokus på sorgen der og da, så jeg fikk tatt det farvel med min kjære tante som var nødvendig.

Minimais var hos en skjønn barnevakt (nær venn av familien som selv har to små under 2 år) de 3 timene det hele foregikk. Jeg ammet rett før vi kjørte til kirka, og jeg ammet med en gang jeg kom tilbake. Så tok jeg med Minimais til minnesamværet etterpå, hun sov i vogna mesteparten av tida, men den lille våkentida hun hadde ble hun et positivt lyspunkt som friska opp stemninga litt og bragte latter til det som ble et koselig minnesamvær :)

Skrevet

joo.. men eg har ingen som kan passe han da, imens kirka er... huff.. nei, får bare la han være her da. sjøl om eg vil ha han med. blir bare probl..

nei! vent no litt!! kan jo ta tanta med dit!! ho har ei venninne ho kan dra tim, med mini mens vi er i kirka! jaaa!!!!!! ::):):):):)

Skrevet

Det høres jo veldig bra ut :) Hva med å prøve å time det litt så han dupper mens selve bisettelsen foregår - så tanta (di eller babyens?) kan trille tur til den venninna si imens? Anbealer som sagt sterkt at mini ikke er med i kirka. Husk at du selv også skal sørge. Minnesamvær er litt anderledes.

Skrevet

Snuppa var med i sin oldemors begravelse når hun var 11 mnd, det gikk helt uproblematisk. Alle oldebarna var med, snuppa var mist, bestefar ville gjerne at oldebarna skulle være der. Han mente det ble mye bedre stemning i kirka om det var litt barnelatter, gråt og litt uro fra de små. Må bare si meg enig med bestefar, det var en kjempefin avsluttning for min mormor.

Tror kanskje jeg hadde benyttet meg av naboen.....

Skrevet

vel, mini er livredd for lyder, og tar eg han i kirka, kommer han bare å skrike..

tanta til mini (min svigersøster) ho kan sikkert være emd. om ho gidd da.. håpe jo det. ho passe mini mye, så han er vant med ho :) dem bor rett over veien her, så.. :)

han sover 3 lurer om dagen, så går sikkert greit om han sover i vogna da. om han er våken, gjør ingenting heller da..

Skrevet

Jeg hadde med gullgutten som nå er 8 mnd,for litt over to månder siden i begravelsen til broren til min kjære.Synes det var viktig at vi var der begge to og fikk ikke tak i barnevakt.En månde etter da onkelen hans døde fikk vi barnevakt.

Skal en ha med barn,som kan være urolige under sermonien,synes jeg foreldrene må snakke med de nærmeste først og høre at de synes det er greit.

Skrevet

Eg hadde tatt han med!! Eg syns ikkje det forstyrrans med ein baby i ein begravelse. Eg hadde blitt fornerma hvis nokon hadde tenkt det slik i min begravelse!! Det er jo ungane som er framtida!!

Me blir født, lever og blir foreldre, besteforeldre og oldeforeldre hvis me er heldige også dør me!! Slik er livet!! Ja det er trist når nokon dør men skal me ikkje da få glede kån over dei små som vokser til??

Eg seier ikkje at ungar SKAL vera med til ein hver tid. MEN er det familie, nært er eit definerings sp så det skal eg ikkje gå inn på, så hadde eg tatt dei med. Eg ser ann kven det er ein skal i begravelse til. Eg har bare hatt med sønnen min i mi bestemor sin begravelse, han var trøtt og eg var på veg ut når ein god venn av familien kom og tok han med ut til han sovna i vogna. Han var da ca 15mnd.

Eg hadde gått ut uansett eg da til han sovna også hadde eg tatt han med inn att for eg veit at han sover så godt at det hadde gått greit.

Skrevet

jeg hadde med meg jenta mi i begravelse til koren min for snart 2 mnd side. da var hun 5 mnd..det gikk kjempefint. svigermor passet henne for meg, og hørte ikke en lyd fra henne. jeg synes du kan ta h*n med. om det blir for gale kan du jo gå ut..

Skrevet

Min baby som nå er 4,5 mnd har allerede vært med i to begravelser. Men han er "snill" som dagen er lang. Lagde ikke en eneste lyd, sov for det meste i vogna. Vi har satt oss bakerst i kirka hver gang, med vogna slik att den ikke står i midtgangen. Viss det skulle være noe, så hadde jeg bare tatt han med utenfor. Han sov gjennom orgelmusikk, "bjelleklang" og annet støy.

Skrevet

Tror jeg ville gjort mye for å unngå å ha med en baby i begravelse!

Skrevet

Først av alt vil jeg si kondolerer til HI.

Var nylig i en urnenedsettelsen til en god venn der det ikke var "vanlig" seremoni i kirken da denne hadde vært på forhånd. Poden min på 10 mnd var invitert og jeg ønsket selv å ha han med. Selve urnenedsettelse gikk veldig greit (var bare inviterte og få deltakere) og han var til stor trøst for meg. Etterpå skulle det være en kort samling og lystenning i kirken og da ble småen urolig. Tror han syntes det var litt skummelt å være inni en stor steinkirke med mørke vinduer.

Angret ikke på at jeg tok han med da det av grunner jeg ikke skal nevne her, føltes riktig at han var tilstede.

Om du ønsker ha barnet ditt med/ikke får barnepass, ville jeg tatt han med og plassert meg langt bak slik at du har mulighet til å gå ut dersom babyen blir urolig. Selv tok jeg med sutt, koseklut og en leke (som ikke laget lyd) og tror det var lurt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...