Gå til innhold

Melk - når er det mest vanlig at den kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt bekymret da jeg ikke merker noe til dette.

Det er 2 uker til termin...

Har to eldre søstre som begge fikk råmelk før fødselen og jeg vil jo gjerne slekte på de da siden jeg vil så gjerne amme.

Så nå bekymrer jeg meg litt over dette og er redd for atr jeg ikke skal få melk i det hele tatt.

Er det noen som vet hva som er normalt og trenger jeg merke noe særlig i brystene før fødselen?

Brystene ble større med en gang svangerskapet begynte og brystvortene er blitt større og mørkere, men det har de vært så lenge nå at jeg merker jo ikke noe forandring etter som ting nå nærmer seg.

Trenger dette å være negative tegn når det kommer til det spm. om jeg produserer melk eller ikke?

Jeg tror jeg vil bli helt knust om jeg ikke kan få muligheten til å amme, til å få sjansen ihvertfall ;-(((

Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått to barn og aldri hatt noe melk før et par dager etter fødselen. Har 3 uker til termin nå og har ikke fått melk. Har ikke hatt noen som helst problemer med ammingen (annet en såre brystvorter å melkespreng da) så jeg satser på at melka kommer etter fødselen nå også :-)

Skrevet

jeg lurte også på dette jeg har hatt melk en stund(!) og er i uke 31? er ikke dette litt rart? jeg tar ikke eller klemmer på fordi jeg vet at dette stimluerer

Skrevet

Noen får melk tidlig andre får sent. Begge delene er helt normalt :-)

Skrevet

Det har ikke noe si at man får melk før fødselen - bare vær glad til du, det er noe herk...

Skrevet

Det vanligste er at melkeproduksjonen ikke setter skikkelig i gang før tredje døgn etter fødselen, når babyen har sugd bortimot kontinuerlig på puppene dine for å få i seg mat.

Det lille noen greier å presse/klemme ut av råmelk før fødselen, er ingen indikasjon på hvor mye melk som kommer seinere.

Skrevet

Det er ikke snakk om noen dråper som man må presse/klemme ut, desverre. Sist svangerskap kom det til dels store mengde de siste 3-4 månedene før fødsel. Måtte bytte ammeinnlegg mange ganger per dag. Denne gangen har det nettopp begynt å lekke (uke 33), håper det holder seg lengst mulig på et moderat nivå.

Men du har rett i at mengde råmelk før fødselen ikke er noen indikasjon på melkemengde etter fødsel - jeg slet i alle fall med amminga sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...