Gå til innhold

Passe katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om jeg bør passe katt nå som jeg er gravid..?

Har et vennepar som skal på ferie, de spurte så pent...

Sambo er på jobb, så det er jeg som må fjerne kattebæsjen.

Bør man ikke holde seg unna slikt, eller er det ikke så farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke samboeren din ta bort bæsjen når han kommer hjem fra jobb? det er ikke no stress med katt så lenge du slipper å bytte sandt i kassen iallefall! Her er det sambo som har fått den jobben!

Skrevet

du skal ikke være i kontakt med avføringen til katter... hvis du absolutt må, så kan kanskje oppvas hansker være ett alternativ. Jeg hadde katt når jeg ventet nr to, som regel var det sambo som ordnet opp men de gangene jeg måtte så brukte jeg hansker. Og så er det vel ikke så om og gjøre og bære rundt og løfte katten under rumpen...

Skrevet

Men sambo er på Nordsjøen...

Ikke bare-bare å stikke hjemom en tur;-)

Vel, tror jeg dropper passet av katten...

Vil ikke risikere noe.

Skrevet

Er ikke noe farlig i det hele tatt.Vask hendene godt etter du har renset kassen.Så går det helt fint.Det skal mye til for å bli smittet med noe.Det er faktisk ikke så vanlig her i Norge.Lettere å bli smittet av toksplasmose av mat som ikke er vasket godt nok!Jeg må rense kassen hver gang min mann er ute å reiser .Og det har gått helt fint:)Og vi har 3 katter!

Skrevet

Får å bli toxoplasmosesmillte må du nesten bokstavelig talt putte kattebæsjen i munnen hehe. Bare vask hendene dine etter at du har kost med kattene og ikke ta deg i ansiktet. Bruk hansker når du tømmer doen.

Skrevet

Ikke noe problem å passe katt. Som de andre sier, bare vær nøye med hygienen så går det fint.

Vi har to, og selv om sambo har tatt på seg dokassen i det daglige så trår jeg også til ved behov. Vasker meg bare ekstra godt og i ekstra mye såpe. Har aldri blitt smittet enda jeg har alltid levd med katt, vokst opp på gård og spist uvaskede grønnsaker rett fra åkeren.

Det skal mye til å bli smittet, og tar man litt forholdsregler så er det umulig. Pass katten du, om du har lyst. :)

Skrevet

hadde kattunge da jeg var gravid første gang, og er samboer med en som aldeles ikke liker dyr, så det var værsegod å bare ta alt selv. jeg skiftet på kattedoen annenhver dag, men vasket hendene godt etterpå, bar også sofaer da jeg var 5-6 mnd på vei fordi samboer gidda ikke. tror ikke babyene er så ømfindtlige som alle er redde for, tenk på før i tiden da alle var bønder og gjorde hard fysisk jobb hver dag, da var det ikke snakk om å legge seg ned å ta det med ro.

Skrevet

jeg passer akkurat nå katten til min mor, er uke 17+7. nå skal det jo sies at min samboer tar kattedoen når det trengs. men så lenge man vasker hendene etter man har vært bort på katten så tror jeg ikke det er noe problem. man må bare være litt nøye med hyginen,.

Skrevet

Du kan passe katten.

For å si det lsik så er det få som blir smitta her til lands og tenk på hvor mange som har katt.

Jeg har selv hatt katter oppigjennom åra. Tok en tokso test nå når jeg var gravid og den viste at jeg aldri har vært smittet!Selv hvor mye jeg har bytta kattesand,kost og kjælt med katter. Vært mane ganger i utlandet og spsit salter o.l. også . Ble ikke smitta da heller.

Bare ha god hånd hygiene så går det fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...