lillegull:) Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 jeg lurer på hvilke babyprodukter som er best?? av badeolje og kremer osv.. jeg liker natusan sine, de lukter såå godt baby i forhold til babyline og sebamed, men hørt at natusan inneholder stoffer som ikke er ba for babyer.. så da blir jeg litt usikker.. tenkte å handle inn litt før nurket kommer så ville høre om noen har erfaringer? takk:)
Gjest Ut på tur Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Kommer til å kjøpe en eller annen olje ingen såpe og jeg kommer til å velge det som lukter minst for jeg synes babyer lukter best når de lukter seg selv og så er jeg i utgangspunktet skeptisk til parfyme og babyer
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 baby skal ike vaskes med såpe i starten... det holder masse med vann og badolje. såpe tørter ut huden. selv elsker jeg aponti pro.. den lukter mildt og godt. vanlig nautrall babyolje til å smøre inne baby. Salve for sår rumpe, så bruker jeg vitapan slave fra apoteket.. denne fjerner utslett og sår på timen.
LilleTrolle Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har kjøpt inn Babyline sine produkter, de er Svane-merket og er flere steder kåret til best i test. De lukter ikke spesielt godt, iallfall ikke sammenlignet med Natusan, men det er ikke så gunstig med masse parfymestoffer til sart babyhud, så jeg valgte Babyline av den grunn. Har både babyolje, badeolje og sinksalve derfra. Har ingen erfaring med babyprodukter selv, for jeg er førstegangsfødende, men min søster er veldig fornøyd med Babyline til veslejenta si (som for øvrig har ekstra ømfintlig hud).
ennaH Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Ikke velg babyprodukter etter parfymelukta! Babyer skal ikke ha produkter med parfyme i. De skal ha minst mulig kjemikalier, og må de først ha noen, skal de være av snilleste sort. Sjekk testene som er utført av Grønn hverdag på www.gronnhverdag.no Dette er hva jeg begynte å bruke til første-knerten, og som jeg kommer til å fortsette med: * Babylines hårsjampo * Weleda barneolje (inneholder ikke parafin, i motsetning til de fleste andre babyoljer) til bading, tørr hud, massasje eller til å gni av størkna avføring med * NAF barnesalve til sår stump eller hudutslett Det er alt. MÅ jeg bruke såpe, så går det i parfymefri Lactacyd. Men jeg kan i farten ikke huske at jeg noen gang har brukt det på første-knerten - nå to og et halvt.
baby78 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 hei. jeg har brukt babyline sine produkter til sønnen min i 2 år nå. er kjempeførnøyd med de. har brukt svært lite såpe på han. det har stort sett holdt med shampo, babyolje og zinksalve. parfymelukten valgte jeg ikke å prioritere. da jeg syntes det er helt unødvendig at et lite barn skal lukte parfyme. og det er jo ikke bra for de små kroppene. lykke til i valget!
strekkmerketrollet Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 jeg bruker mest babyline... men har brukt spesial.stellekremen til sebamed, dette fordi jeg synes den har best virkning på jenta mi Kommer til å kjøre samme produktene på neste
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Det gjekk stort sett i Natusan med fyrstemann. Uansett skal all såpa og sånt vekk, så akkurat det bekymre eg meg ikkje for. Hadde Zinksalve -trur det var natusan det òg, og hadde berre olja i vatnet i staden for såpa. Merkeleg nok slappar ein meir av når nummer 2 kjem. Einaste eg har vore påpasseleg med er, når eg har vaska klede til den nye, at eg har brukt sensitiv såpa og tøymjuknar. Til oss andre har eg brukt coop sin gule, men anar jo ikkje korleis babyen vil reagera på det. Dersom babyen får noko utslett, så veit eg iallefall kva eg fyrst skal kutta ut. Comfort sin vanlege tøymjuknar reagerer mannen min på, så det har eg heilt kutta ut for mange år sidan. Eg ser det viktigast å ha klede vaska i såpa og mjuknar i rett sort, enn det stoffet som vert tilsett i vaskevatnet/vaskekluten. Bading foregår i ein knapp halvtime, kleda har babyen på i mange timar... Men det er no berre meg..
*smula* Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Vi har kjøpt Babyline olje og en eller annen sinksalve. Satser på at det holder i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå