Gå til innhold

Litt spm ang barnehagestart :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten en på 14 mnd som begynner i bhg om to uker.

Har ikke kjøpt inn så veldig mye utstyr enda, vet liksom ikke hva som trengs. Han har regnklær (todelt), støvler, joggesko, sekk og vanlig klær selvfølgelig.

Bhg har friluftsprofil, så de er på tur hver dag og er mye ute.

Kan noen vær så snill å gi meg litt tips til hva vi trenger mer på utstyrsfronten? Bedre utesko? Parkdress?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet litt og sett an hva som er nødvendig, de vokser også mye på denne tiden, så kanskje du ikke trenger varme sko før i november, og da kan han ha vokst fra dem du eventuelt hadde kjøpt nå. Hør også med de som jobber der, de vet hva de små trenger. Mini begynte i bhg i fjor i september, da var han 11 mnd. Jeg kjøpte ikke parkdress før nå i vår (april-mai), da det holdt med regntøy frem til det. Bruker mye ull på vinteren, det er helt genialt under regntøy og parkdress :)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en parkdress i tillegg, med fokus på at dressen ikke bli for klumpete, dvs jeg anbefaler ikke vinterdress med utakbartfor til så små fordi de ofte blir litt klumpete når vinter foret skal i. Men en lett dress. Jeg liker godt reima, men de er dyre, men dresser uten for får en jo på salg nå. Men ville absolutt lagt mest penger i vinterdressen og heller kjøpt en billig nå.

Skrevet

Parkdress er det vanlig at barna har, og ha lue og votter liggende også i tilfelle det er kaldt på morran. Vet ikke hvordan det er der du bor, men det har hendt i det siste at tidlig på morran så er det litt kaldt her vi bor.

Er de noe inne så må han nok ha innesko også. og Matboks :)

I noen barnehager så må man ha med seg flasker (hvis barnet bruker det ennå), eller drikkflaske eller kopp. Skal barnet sove i vogn, så må du høre om du skal ta med din egen vogn eller om barnehagen har vogn dere kan bruke.

Ta med bleier, servetter, salve ?

Skrevet

La det gå noen dager - forhör deg med personalet hva de anbefaler. Jeg hadde parkdress til datteren min å den ble ikke brukt mere enn en gang - var det ruske vär eller fuktig i gresset tok de heller på regnbukse på ungene enn parkdressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...