Gå til innhold

hva er det egentlig i Nestle-glassene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt mistenksom i og med at alle bayer liker de, men må trenes til å like grønnsaker og annen hjemmelaget mat. Ifølge deklarasjonen er det jo ikke noe annet enn gode råvarer i glassene.

Har de fruktkonsentrat el i, slik som i syltetøyet som reklamerer med at det er mindre sukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke min erfaring at alle babyer liker de. De fleste babyer jeg kjenner foretrekker Hipp, og er ikke spesielt begeistret for nestle. Nikolai liker de, men foretrekker grønnsaker og hjemmelagd mat.

Skrevet

De er jo veldig nøytrale i smaken, mye rismel og lite grønnsaker så smaken blir lite skarp. Vanlige grønnskaer smaker mye mer intenst, kanskje derfor noen ikke liker de?

Min lille likte forøvrig alt han fikk av hjemmelagede moser med grønnsaker i. Han spiste det, likte det og måtte ikke trenes opp akkurat.

Skrevet

Forresten så er min også mye mer glad i Hipp sin mat enn Nestle sin. Og hjemmelaget er aller best, selvfølgelig:)

Smakte på de slev og de fra Hipp smaker jo godt:) Skjønner godt at han foretrekker de, jeg!

Skrevet

Min lille frøken sier aldri nam når jeg gir henne ferdig-glass, uansett produsent....

De fleste glassene inneholder forresten ganske mye rapsolje, en olje som skal være veldig sunn (men smaker pyton synes jeg). Dette gjør smaken ganske annerledes enn vanlig voksen-mat. Min teori er at rapsoljen er noe av årsaken til at babyer som kun er foret på ferdig-glass KAN være vanskeligere å tilvenne vanlig middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...