4-søte-små Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Eldstemann vil ikke slutte med bleie... han er livredd for å tisse på seg. Vi begynte med å gå litt med truse på kvelden (1/2time) før leggetid en stund. Gikk greit helt til han tissa på seg, det er dette som har utløst skrekken. Er vel 3-4 mndr siden nå.... Hvis han skal dusje, må han i dusjen med EN gang bleia er av for han er redd han skal tisse på gulvet... Før denne episoden kunne han gå naken på badet og "lufte seg" i en evighet... Når han er ferdig å dusje, må vi tørke ham full fart, og så vil han sitte på do. Vi har snakket masse om å slutte med bleie, og har nå laget et klistremerkesystem som han syns er kjempekjekt. men han blir seriøst livredd når vi vil ta på ham truse istedenfor bleie. Så han har hatt bleie idag, og jeg har sagt at han kan si når han må på do selv om han har bleie på. Han vil jo veldig gjerne få klistremerke, så han har faktisk tissa et par-tre ganger på do, men også mye i bleia da. Han er en smart liten pjokk, og føler han "lurer" meg litt nå ang denne belønningen.... Poenget mitt er at når han går uten bleie, så gir han beskjed at han må, holder seg jo til han kommer på do og alt det der. Syns det virker fælt å tvinge av han bleia, men er det det som må til...? Eller skremmer jeg ham sånn at jeg kan risikere at det bare blir verre? Planen var jo varmt og fint sommervær så han kunne gå naken hele sommeren! Kjempeglad for tips, synspunkt og erfaringer!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville nok avventet litt, gjør vondt verre å tvinge. Jenta mi er 4 år nå og driver med pottetrening og nå har hun vært tørr i flere dager, men hun vil fremdeles ikke bæsje på potta da.. Men det kommer vel, tvinger ikke. Hun har fått bleien til å bæsje i foreløbig for det gikk så langt at hun holdt seg og fikk vondt i magen. Nabojenta er snart 4 år hun også og driver med pottetrening, men hun hadde slått seg helt vrang nå så de begynte med bleie igjen.
to av hver Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Vi stresset veldig med noe av det samme med vår gutt. Han var helt tørr når han hadde passert 3,5 år. For å være helt ærlig så angrer jeg på at jeg stresset det sånn. Jeg syntes det var for gale at store gutten brukte bleie, søstera sluttet når hun var 2, helt uten problemer. Ser nå at det smarteste hadde vært å tatt på han bleien igjen og gitt det en måned til før vi prøvde igjen. I stedet styrte vi på i 6 måneder og laget mye unødvendig frustrasjon for han. Kommer ikke til å gjøre det med de to neste. Så vent er mitt råd. Plutselig så finner han ut at bleia er ubehagelig
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Datteren min er 3 år og 3mndr som din sönn. Hun bäsjer på do - det har hun gjort i over 6 mndr nå. Men tisse det husker hun ikke alltid - Så hun går med bleier fortsatt. Jeg har lurt på de "potty training" bleiene til Libero , men synes dte höres ekkelt ut å gå med fuktig bleie og er ikke sikker på at det er måten å slutte. Dattern er nok klar for å slutte - Våkner efter natten m törr bleie å roper at hun vil tisse - setter henne på do. Vi har og som rutine å gå på do efter hvert måltid. Så det er ikke mye hun da tisser i bleien sin, men jeg avventer til hun er helt klar og vil selv !
EvaL Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 IKKE tving av han bleia, selv om det er aldri så fristende. Om du tenker deg om, så er dere jo faktisk på rett vei? Han tisser jo på do, selv om det også går i bleia mange ganger. Jeg ville ha stresset ned, og fortsatt med å ha han i bleier og bare oppfordre han videre om å tisse på do. Altså et lite kompromiss, han får ha bleiene sine fortsatt, og dere driver tørrtrening ved at han en gang i blandt tisser på do. Da er det jo bare et tidsspørsmål før han kommer til å gjøre alt på do, bare han får vent seg til sjansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå