Trollmor m/ trolljente Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Klarte å sprute varmt fett over armen min da jeg stekte burgere nå i dag, har fått masse "byller, hvite flekker" (minst 12) på armen der jeg brente meg. klarer nå å holde meg unna springen og har smurt armen med aloe-vera. Er litt over en time siden jeg brente meg og det gjør enda dritvondt, klarer ikke bruke armen til noe. spørsmålet er om jeg må dekke til disse "byllene" med noe til natta i tilfelle jeg får rifter eller noe i dem?
Holly❄️ Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 ja, legg noe fuktig på, og la det ligge. Brannskader gjør jo veldig vondt.. blemmene må ikke klemmes på, la dem være. Mye lunkent vann og fuktighet vil hjelpe.. det er nok en andregrads forbrenning, ut i fra hva du forteller... Ta en paracet om det blir for ille... Lykke til!
børdi Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 ville tatt en tlf til legevakta og hørt med de jeg......... Du har fått 2 grads forbrenning. og kan være du bør sjekkes av lege og få sterilisert sårene, så det ikke blir infeksjon.......
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Ville nok tatt en tlf til legevakta ja. Og husk: ikke ta hull på blemmene: blemmene er der for å holde såret fuktig mens ny hud dannes. Blir både vondere og vanseligere å få pene arr om blemmene tas for tidlig.
to av hver Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Hadde akkurat en sånn skade på vesla, var hos legen to ganger og fikk følgende beskjed: Ikke stikk hull på blemmene, smør med brulidin salve, Ha på en lett bandasje så blemmene blir beskyttet. Aloe Vera var og veldig godt å ha på. Hvis du tar på en bandasje vær nøye med at det er en sånn som ikke fester seg i såret, for blemmene kan væske litt/gå hull på. Frøkna mi var fin igjen etter 2 uker, tok av bandasjen etter 1. Fikk og beskjed av legen at jeg kunne gi maks dose av paracet og ibux, for hun hadde det veldig vondt, så hiv innpå.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 Huff, tror ikke jeg orker noe legevakt. Av det jeg har hørt så er legevakta her i oslo et mareritt å komme inn på. Får heller sitte å blåse på aloe-vera armen min og heller stikke innom legekontoret i morgen for å vise den frem. Takk for alle svar
to av hver Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Tror ikke du kommer inn på legevakten en gang, jeg fikk i hvert fall beskjed om å kontakte fastlegen og det var med en 1 åring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå