Gå til innhold

Hvordan få slutt på denne uvanen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3,5 år går på do og skal ha litt vann hver eneste kveld etter at hun har lagt seg.

Hver dag rett før leggetid spør jeg om hun må på do og sier hun må tisse, men hun nekter. Spør også om hun vil ha litt vann men hun sier alltid nei. Har sagt at hvis hun skal det, må hun gjøre det der og da, for når hun er lagt, så er hun lagt.

Men det slår aldri feil. Det går ikke fem minutter engang fra hun er lagt til hun hyyyler ut, mammaaaaaa eg e tøøøøøøørst, mammaaaaaa eg må tissseeeeeeeeeeeee:-/

Blir gal:-/ Hvordan få slutt på denne uvanen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje slutte å gi vann-sørvis i alle fall. Sett et glass vann på nattbordet, og ta på henne bleie.

Neida, det med bleien var tull!!! Eneste jeg kan komme på er å gi henne ufattelig lite oppmerksomhet på det. Gå på kjøkkenet når hun går på do eller noe. Hvis hun greier å gå på do sjøl da?

Skrevet

da jeg var liten var det aldri noe sp.mål om vi skulle på do før vi la oss. Det var en del av rutinen å tisse før leggetid :) og jeg kan huske at jeg hadde et bittelite vannglass ved siden av sengen. Holdt kanskje to slurker vann :)

Skrevet

Jada hun greier det, men tror det er for å dra ut leggetiden...men med en gang hun har gjort disse tingene så legger hun seg fint da. Skjønner ikke at hun ikke kan gjøre det FØR hun entrer sengen:-/

Skrevet

Ja har prøvd å legge det inn i rutinen. Men hun sier at det kommer ingenting og må ikke tisse. Kan liksom ikke presse det ut av henne, hehe;)

Det med to slurker høres kjent ut. Her er det en halv slurk og så er hun liksom ikke tørst mer da *oppgitt*

Skrevet

Jeg syns det var en liten uvane å henge seg oppi. Hadde vært glad for at hun la seg fint etter at hun har vært oppe igjen og tisset. Legg det inn i "hodet ditt" som del av hennes rutine. Kan godt forstå at hun ikke klarer å tisse på kommando. Jeg har en gutt på 5 som har holdt ett hekkan rundt leggingen alltid, på tross av alle våre forsøk på rutiner, avtaler og andre ting som helsestasjonen har anbefalt, så nå er jeg så takknemlig for at 3. mann "bare" står opp 2-3 ganger enkelte dager før han slår seg til ro:)

Skrevet

Jada det er jo selvsagt ikke største problemet.

Men jeg syns det er greit at de vet at leggetid er leggetid, og når jeg spør om hun må tisse, hun sier nei, og går og tisser to min. etterpå, er det jo en smule plagsomt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...