Piipii Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hvor bor dere, og har dere kjøpt eller leier dere? Trives dere?
kokkelimonke Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Heihei! Jeg bor rett i utkanten av Oslo, rettere sagt på Nordstrand. Trives utrolig godt (men ville nok ikke trivdes like godt om jeg bodde i sentrum). Vi leier en leilighet på ca 50 kvm i 2 etg i et hus. Vurderer du å flytte til Oslo ? Jeg er selv født og oppvokst her, men har de siste 6 årene bodd i Trondheim, kom flyttendes tilbake til Oslo fjor sommer. Vi blir nok boende her i 2-4 år tenker jeg, pga samboers jobb. Men når ungen skal begynne på skolen, så har vi nok klart å komme oss på plass i Trondheim igjen. Er nok Trondheim som er mitt hjerte nærmest :-)
Tussa og Sofie Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Jeg bor også rett utenfor oslo, 15 min med bil. Høybråten, kjøpt 4 roms leilighet og trives supergodt! Så stille og rolig, masse grøntaleraler og turveier og kort vei til byen med bil, t-bane, tog.
tobylina Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Har kjøpt en del av en 4-manns bolig i et grøntområde bak Aker sykehus, ikke langt fra Sinsenkrysset. Refstad heter det og det er et fint sted å bo med villaer og store hager og lite traffikk. Har bodd sentralt tidligere og føler meg ferdig med det :-)
cath26 Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 bor på carl berners plass 3 min unna ullevål sykehus, kjøpte billig for 2 år siden. 70 kvm i toppetagen. Trivdes bedre før jeg ble gravid, er litt mye trafikk støy akkuratt her, men veldig sentralt!
vip1984 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 bor på lambertseter, eller bergkrystallen for å være helt eksakt. stille og rolig område, masse barn og grønt områder.anbefales
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Bor på Bislett/Adamstuen. Har bodd her i 7 år, og stortrives! Leide først, nå eier vi. Dette er grunnene til at jeg elsker området: -Grønt! Midt mellom St. Hanshaugparken og Stensparken med gangavstand til Slottsparken og Frognerparken. - Sentralt. Tar 10 minutter å sykle til sentrum. - Nærmiljøfølelse. Du har alt du trenger av nyttige butikker i Theresesgate, så du trenger aldri styre for å handle det trenger: Vinmonopol, 2 bakerier (Baker Hansen og Godt Brød), stor Ica med delikatesseavdeling, Bunnpris som er søndagsåpent, malingsbutikk, blomsterbutikk, interiørbutikk, flere frisører, stor videobutikk, koselig treningssenter og apotek -for å nevne noe. Du kjenner derfor de som jobber på butikkene, og kan "krite" om du har lagt igjen lommeboka hjemme. Jovialt! - Rolig. Mens folk fra andre bydeler drar til St. Hanshaugen for å se og bli sett er Bislett stort sett forbeholdt de som bor i bydelen. Her kan du tusle ned på Deli de Luca i en sliten joggebukse uten at noen ser rart på deg. - God kollektivtransport. Trikken går hvert 5 minutt. 15 minutters spasertur til National. - Gode aktivitetsmuligheter for barn: Bislett Bad åpner i september. Frognerbadet ligger 10 min unna. Friidrettsbane på Bislett Stadion. Fotballøkker ved Fagerborg skole og Veterinærhøyskolen. Masse lekeplasser. For å nevne noe. Unødig å si at vi IKKE har lyst til å flytte herifra :-)
♥lurelure♥ Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er født og oppvokst ikke langt fra haugesund, har studert noen år i bergen før vi flyttet hit. Har bodd i oslo i 3,5 år nå og STORTRIVES!!! Jeg sa at "jeg skal aldri flytte til Oslo!", men jammen så endte vi opp her gitt. Bor nå på Lutvann, leide først på Lindeberg før vi kjøpte på lindeberg. Likte meg der, men litt mye bråk. Kjøpte på Lutvann i fjor og er kjempefornøyd. Kommer ikke til å flytte herfra nei:)
miss_chica Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Vi bor på Brattlikollen/Ekeberg. Nettopp kjøpt her og stortrives allerede. Flyttet rett fra sentrumsmiljøet og opp hit siden vi må begynne å tenke på hvor han eldste skal gå på skole og sånne ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå