mei Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 3 åringen min har et HTS- sete ( mener det heter no sånt) med seler inne i setet. Han har det med å krype ut av beltet når vi kjører, slik at beltet ikke går over skuldrene . Beltet går bare da over nedre del av kroppen. Dette er neppe trygt. Lurer på om jeg kan sette på en skireim el på beltet slik at han ikke kan krype ut av det. Er det noen som har lignende problem? Jeg har lyst å kjøpe nytt sete til han for vi har fått ny bil og dette setet passer litt dårlig.Imidlertid går de fleste setene fra 9-18 kg eller 15-25/36 kg. Har lyst å kjøpe et sete hvor man kan bruke bilens belter, men disse setene går etter hva jeg kan se fra 15 kg og han veier nok bare rundt 13 kg. Ser det som litt dumt å kjøpe en nytt småbarnssete nå (9-18). Noen som vet hvoran jeg kan løse problemet eller om et sete som han kan han nå og noen år framover??
mammaruska Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Det skal finnes noen reimer til dette bruk. Hør på butikk de selger barneutstyr. Vet at veivesenet her hadde sånne de delte ut for noen år siden. Ville prøvd det og heller kjøpt nytt sete når han er stor/gammel nok.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Det finnes noen plastklips du kan tre selene i, da holder de seg sammen over brystet. Vi har kjøpt vår hos reflex, men vet de skal finnes flere steder.
mei Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 Takk for rådet begge to. Da prøver jeg det først. Det er håpløst slik det er nå. Han kryper ut før jeg får satt meg i førersetet.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Her selger de noe jeg regner med er ca samme greia, men der er ikke noe bilde. http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=685&products_id=3770
ketosina Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 mi gjør det samme, uansett hva slags bilstol. har tatt et belte rundt oppe jeg da,så de holder seg på plass.... men må nok kjøpe noe ordentlig ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå