Gå til innhold

hva skjer når man bruker for mye bakepulver i kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan de synke sammen underveis i stekingen da? langpannekaka har sunket sammen i midten.... jeg som alltid har bakt så høye og fine kaker... men brukte litt stor teskje da jeg tok i bakepulveret, så ble nok litt mye av dette. kan det være årsaken? kan ikke tenke meg noe annet jeg har gjort annerledes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang jeg bakte sukkerbrød tenkte jeg det var en god ide å bruke godt med bakepulver. Da eksploderte den! Så tror neppe det er bakepulveret, men jeg er ikke så god på det med baking. Men jeg har erfart at kaker som er litt rå i midten gjerne synker sammen i midten. Så kanksje den burde vært stekt litt lenger?

Skrevet

nei altså, den hever masse til å begynne med og ser stor og fin ut, og plutselig midt i stekeprosessem så synker den sammen, uten at jeg har åpnet døra eller noen ting.....

Skrevet

Tja, da kan det kanskje være for mye bakepulver. Kanskje noen andre som vet.. Når jeg tenker over så har jeg også opplevd dette. En av grunnene til at jeg baker lite-fordi blir sjelden så veldig vellykkede.

Skrevet

Sikker på at ikke noen av ingridiensene har gått ut på dato? Har alle ingridiensene lik temperatur da du lagde røra?

Skrevet

Min mormor har alltid gitt meg beskjed om å være forsiktig med bake pulver så jeg ikke punkterer kakene. Så høres ut som den er punkterrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...