Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en nydelig gutt den 26 juli og har ammet siden da. Nå er det så vondt! Hvordan er det å begynne med ME..? Kan jeg begynne med det i kveld hvis jeg vil? Sikkert dumt spm, men vil helst ikke amme mer siden det gjør så vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd me ammeskjold? viss du ikke klare å gi morsmelk så går d helt fint å begynne å gi mme nå :)

Skrevet

Noen får ikke melk engang, og babyene vokser opp på ME fra dag 1. De er friske og raske babyer... Så det burde ikke være noe i veien for at du kan begynne med ME...

Er det brystvorta som er vond? Da kunne du kanskje prøvd ammeskjold, om du egentlig ønsker å amme selv. Det hjalp for meg ihverfall... Da herdes brystvorta og at babyen får bedre teknikk etterhvert, så blir det mindre vondt for deg (til han får tenner :-) )

Skrevet

Hva er ammeskjold..? Er det ikke for tidlig å begynne med ME? Han er jo bare 4 dager gammel.

Skrevet

du kan begynne med litt mme ikveld om du vil...men start litt forsiktig og gi litt bare...30 ml eller der omkring også ammer du han først så han spiser seg mett på mme til siste også kan du øke eller gjøre det så du bare gir mme inatt.... men tenk godt over det...for barn som ikke er blitt ammet så lenge tar det enkleste alternativet om du ikke har kommet godt i gang med ammingen...

lykke til... Klem

Skrevet

jeg ville tatt kontakt med jordmor eller helsesøster med en gang, for å få evnt hjelp med ammingen. Kanskje har du feil ammeteknikk, at ungen ligger feil og suger skjeivt ? Ihvertfall er det best om du fortsetter å gi bryst ut hele ammeperioden, siden det er det beste for barnet.

Tror det finnes kremer å smøre på, men jeg brukte faktisk skjell fra stranda over brystvortene. Fikk dem fra sykehuset, og kokte dem før bruk...men det er 6 år siden nå, så mulig det er blitt forandringer på det området...men det hjalp meg med en gang :-)

Skrevet

Ammeskjold er noe du kan kjøpe på apoteket og som du plasserer over brystvorten slik at barnet suger melk igjennom det i steden for rett fra brystvorten.

Skrevet

ammeskjold ble min redning sist gang:) så prøv det...hadde mange brystbetendelser og og var mye syk pga det,men få ut alt melken så det ikke sitter noe igjen og ammeskjold var kjempe hjelp:)

Skrevet

Ring til jordmor eller ammehjelpen. De kan sikkert gi deg noen gode råd. Vil du virkelig gi opp amminga så fort? DEt blir kanskje fort bra igjen, og du kan gi barnet din gode melk, og du trenger ikke å styre med mme, flasker og alt mulig.

Lykke til

Skrevet

Ta kontakt med ammehjelpen: www.ammehjelpen.no.

Skrevet

Dersom du ønsker å amma, prøv iallefall med eit sånt medisinmålebeger (sånn du får til duphalac og hostesaft), og knip det sammen og hell mjølka inn i munnen. Det gjer dei på sjukehusa i starten, for å ikkje forvirra ungen med tanke på sugeteknikk.

Det er kanskje vondt å amma til å begynna med, men dersom du masserer brystvortene litt før du ammar, og legg ei stor puta under babyen for å slappa av i armen, er det større sjanse for at det går betre (då slit ikkje ungen i brystvorta når du ammar, det kan verta sårt då - i tillegg gjer massasjen at mjølka kjem fortare)

Eit siste velmeinande råd: slapp av og kos deg med babyen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...