Gå til innhold

Er dette mye?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gutten min er 6 mnd 31.juli og veier rundt 10 kg.Han får grøt til lunsj, middagsglass til middag ( ca 1/2 glass) og grøt til kvelds.Så får han mme etter grøten på kvelden,og så mm.Han får mm 1-2 ganger iløpet av natten,og når vi står opp.Han får mm etter måltidene også for å skylle ned med.

 

Samboeren min lurte på om det kanskje var unødvendig å gi han middagsglass,men jeg synes han er blitt mye roligere nå etter vi begynte med grøt (kan gå 5 timer fra lunsj til middag,før var det toppen 3 timer),og han er jo en stor gutt, så han behøver jo mat tenker jeg.

 

 

Hva synes dere? Hvor mye gir dere`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om han trenger så mye mat!! Eeeeh Selma blir 6 mnd idag, og får litt grøt til kvelds i tillegg til mm. så vi er ikke kommet så langt som dere... Hun er 6,5 kg. Gratulere med et halvt års dag imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min prins spiser grøt til frokost, fruktpure og mme til lunsj, et helt middagsglass og vann til middag, grøt til kveldsmat, og mme rett før han legger seg. Og desverre får han mme kl 0100 og 0600;-)

 

Jeg veide han 12 juli, da var han 6mnd og veide 8340. Har ikke veid han etter han begynte med middag og mme. Skal på 6mnd kontroll i morgen. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette høres for mye ut.

 

Til sammenligning er min gutt 7 måneder straks, og ca 8,5 kg. Han har spist fast føde siden han var 4 mnd, og vi har økt gradvis med mengde og antall måltider.

 

Nå får han:

mm 6-7tiden

full porsjon grøt i 10tiden

et halvt middagsglass i 16tiden

full porsjon grøt + mm i 19tiden

med mm i mellom el til måltidene alt etter hva han vil ha

han har også en tutekopp med vann med seg hele dagen som han drikker LITT av

(sover hele natten til 6-7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Snuppa mi er 7 mnd strax, men en liten frøken på ca 6,5 kg.

Hun spiser mm tre ganger hver natt, full porsjon grøt pluss mm kl 10, et helt stort middagsglass pluss mm kl 14, og nesten 1,5 porsjon grøt pluss mm kl 18.30. Får hun ikke så mye mat så blir hun SUR!

Hehe. Jeg syns ikke du gir han mye i det hele tatt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel litt over gjennomsnittet, men ikke noe kjempestor.

 

Julie var 8050g og 67 cm da hun var 6 mnd og en uke. Akkurat på gjennomsnittet ifølge hs.

 

Hun får en liten skål med grøt på morgen, også 1/3 middagsglass. Har akkurat begynt med det, så ikke så mye i starten. Hun får vann på flaske til å skylle ned med da, og drikker det jevnlig hele dagen. Prøver også det når hun våkner på kvelden/natta, men må som regel frem med puppen. Får pupp mange ganger i løpet av døgnet fortsatt.

 

Du kan jo evt prøve å gi han vann istedet for mm hvis han vil ha det. Og hvis du er redd han skal bli stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...