lilletupp & spira Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hei : ) Vi må kjøpe en ny bilstol til lillesnupp på2 år. Hun har alltid klaget på den andre, sier vondt i kroppen min & peker på ryggen når hun sitter i den. Jeg synes også selv den er veldig hard, så ikke rart hun får vondt av den. Er det noen der ute som kan anbefale en som er litt myk i ryggen, samt at det går an å justere den slik at den ligger litt, synes den ser så bratt ut den gamle. Takker for alle tips som måtte kommer : )
mammmamia ** Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Hvilken vei sitter hun i bilen da? Hun bør jo sitte bakovervendt noen år til, om mulig..! Jeg ville sett på Akta Graco Duologic, Britax Two Way Elite, Britax Secura, Brio Zento og Maxi Cosi Mobi, da disse kan brukes bakovervendt til 25 kg, altså leeenge! (utenom Duologic som er til 18 kg, men det er verdens mest geniale sete, så anbefales på det varmeste uansett, til sammenligning er min gutt på 4 år bare 16 kg og sitter bakovervendt i Britax Two Way Elite, men passer også fint i lillesøsters Duologic!)
Hjerterpar;) Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Heisann. Gutten min sitter i en framovervendt besafe izi comfort, beregnet for 9-18 kg. Denne kan man også vippe oppover - da kommer han høyere og sitter mer "liggende". Helt super på langturer hvor han sover en del. Han har aldri klager på den - den har da også en "hodepute" slik at den ikke er hard bak hodet. Er til å anbefale;) ... til tross for at den er forovervendt ... men noen unger vil følge med på det som skjer fremme og på veien...
Vona Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Vi er på utkikk etter bilsete selv, og da kom jeg over denne testen: http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37 Kanskje du fikk noen tips her også?
mammmamia ** Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Uff, ikke dra frem den testen igjen..! Trygg Trafikk anbefaler forbrukerne til å se bort fra måten denne testen er gjennomført på, fordi den ikke stemmer overens med hvordan bilseter brukes i Norge..! Alle setene testes på samme grunnlag, noe som gir helt feil resultater på f.eks. kollisjons-sikkerhet! Nakkebelastning er ikke testet, og derfor kommer fremovervendte seter bedre ut enn bakovervendte, selv om de ikke er bedre i en kollisjon! Vil anbefale å se litt mer enn på bare denne testen, og ikke minst - ta med bilen i butikken og prøve seter i bilen og finne ut hvilket som passer dere best! :-)
may-mom-05 Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jenta vår på 2 år sitter fremovervendt i ett Maxi Cosi bilsete - som vi er svært fornøyde med. Har kun brukt Maxi Cosi seter. Om man ønsker barnet fremovervendt eller bakovervendt er opp til en hver synes jeg:-) Vi har bilsetet i midten av baksetet, har stor bil, og har god tro på på at snuppa er godt sikret;)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Jenta er nok godt sikret, men det er ikke nakken hennes... sorry... Barnet vårt er 2,5 og nesten ingen jevnaldrende sitter bakovervendt, men så lenge barnet har de fint sånn, ser jeg ingen grunn til å snu setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå