Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag rullet oda rundt fra mage til rygg. når er det vanlig å rulle fra rygg til mage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig forskjellig når de begynner å rulle fra rygg til mage. Camilla har rullet fra mage til rygg lenge, men er litt latere andre veien ser det ut som :-)

Men hun har begynt å ligge som en banan når hun er på ryggen så det er nok ikke så lenge til, håper mor ;-)

Skrevet

Her har vi også bare hatt rulling fra mage til rygg, og det var nok mest fordi hun ble så sint av å ligge på magen. Tror nok vesla vår er ganske bedagelig anlagt, så jeg tror ikke vi får noen rulling andre veien på en stund.

Skrevet

Hei,

Jeg tror egentlig hun er tidlig da ja. Her er det bare antydning til å ville prøve. Hvis vi hjelper henne litt så velger hun å gå tilbake på ryggen. Har nok ikke helt skjønt det enda og hun er jo snart fem måneder. Har så vidt jeg vet forstått at det er veldig individuelt når det kommer.

Skrevet

Vesla her ruller ikke noen veier ennå, men hun ruller seg halvveis...Jeg har lest at det er veldig individuelt når de begynner å rulle, og at barnet overhodet ikke er seint utviklet hvis det begynner å rulle ved 6 måneders alder.

Skrevet

Godt å høre for Sebastian rullet ikke ordentlig før på 6 mnd dagen sin, og jeg fikk intrykk av at han var kjempe sen. Det føltes i hvert fall slik at alle andre rullet unntatt han. Han har rullet et par ganger fra mage til rygg, men det har vært mer klomsethet fra hans side enn bevisste handlinger, men han trives best på magen nå så han har nok ikke så stor motivasjon til å rulle den veien heller:)

Skrevet

Er på besøk hos mamma og pappa, og fant en interessant bok (de er spesialpedagoger begge to) som beskriver de forskjellige stadiene legen/helsesøster har av forventnigner til babyene våre..

Det å rulle lett fra mage til rygg og fra rygg til mage blir ikke forventet eller vurdert før i 6-8 mnd alderen. - Så det er mange her som er veldig tidlig ute..

Jeg vet av erfaring at det er store individuelle forskjeller, og at det ikke nødvendigvis trenger å være noe å bekymre seg for om barnet ditt er litt tregere til å gjøre enkelte ting. Min nevø var en bedagelig anlagt liten herremann når han var baby. Krabbet ved 11 mnd og gikk ved 16 mnd. Men han pratet masse veldig tidlig, han har like godt ordforråd som en 5 åring i dag, og han er 2,5 år. Og han kan lese 19 ord!

- Hver sin interesse også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...