Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 HS sier at vi må begynne å introdusere fast føde når jenta vår blir 4 mnd siden hun kun får mme. Hun blir 4 mnd på lørdag, legger perfekt på seg ifølge div. kurver, har ikke vondt i magen, sover 12 timer om natten. Må jeg begynne med grøt selv om hun ikke viser behov for det?? Hva har dere andre som gir kun mme fått råd om eller gjort selv? Vil bare si at det er andre råd som blir gitt enn når barna får kun mm.
Alvepike Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 jeg hadde ikke gjort det, det er mye mere styr med grøt også så mye enklere å bare varme ei flaske melk. Den generelle anbefaling er jo å gi de mm/mme til de er rett rundt et halvt år.. Men du bestemmer selv. Jeg gav grøt fra 4 månder fordi hun tuller slik med flasken, umulig å mate nesten på den tiden...
rødhette* Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Dere må ikke, men det anbefales. Hvis du ser på nan-pakkene, står det mindre melkemengde etterhvert som de blir eldre. Vi ga grøt til lillegutt, og både han og vi er fornøyde med det
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Her har vi fått et annet råd på HS, merkelig at de opererer med forskjellig praksis :-/ Vi fikk beskjed at det holder med MME frem til 6 mnd, men at vi gjerne kunne (merk; kunne) begynne med prøvesmaking av grøt eller frukt fra 4 mnd. Og det har vi gjort. Ikke nok til å være en porsjon, men en smak av det hver dag. Holder i massevis det, hun er nå 5 1/2 mnd. Synes det er rart at barn som får MM absolutt ikke skal ha fast føde før 6 mnd, men for MME-barn burde de ha det. De har da like sarte små mager alle mann?
Mamma til to tette Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Har en helt håpløs helsesøster så det var nytt for meg! Har flaskebarn og har vurdert grøtinnføring snart. Helsesøs var veldig imot at jeg skulle starte med mme så grøt er hun vel også i mot. Matingene for tiden er alt annet enn kos, han åler seg rundt som en makk på fanget og spiser veldig lite. Det må lang tid og god tålmodighet for å få i han en god dose og da er han likevel langt under de anbefalte dosene. Mye av det er nok tenner men merker også at han blir så utålmodig så vet ikke om han synes det går for treigt (bruker smokk 3 til avent). Er 4 mnd denne uken så får se det an i løpet av de neste ukene men merker at jeg vegrer meg mot å spørre helsesøster om råd...Hun snakket om mme som gift men da jeg trosset henne så innrømmet hun at gutten vår var på obslisten deres siden han ikke la på seg og begynte å bli sykt tynn. Jeg hadde jo ikke melk, det skjønner jeg nå men hva vet man som førstegangs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå