Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Leste middagstråden at du lager fylte champingonger, hvordan lager du det?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp store og hvitest mulig champignoner (de er fastest og lettest å skjære i), legg dem opp ned, pirk ut et hull med skarp kniv - så stort du får det uten å skjære hull i soppen.

Finhakk rødløk, litt søtpotet, en gulrot, et par fedd hvitløk og litt squash og fres i olivenolje i stekepanne sammen med det du pirket ut av soppen, stek karbonadedeig sammen med dette og litt krydder eller urter - jeg liker fersk basilikum, en dæsj kanel og litt cayennepepper, men det er en smakssak. Grønnsakene kan varieres, det meste som kan stekes funker bra.

Fyll soppene toppa med denne blandinga. Jeg bruker å beregne 2-3 sopp per voksen, 1-2 per barn. Dryss over bittelitt reven eller hakket ost av no' slag - fersk mozarella er nydelig, parmesan blir litt for italiensk for min smak, vanlig norsk hvitost funker greit. Putt på stekeplate i ovn, 200 grader, ca 15 minutter.

Vanlig tilbehør her er enten naturris eller hjemmelaget potetmos med en dæsj fløte for søndagsfeelingen; og hjemmelaget guacamole (mos et par-tre godt modne avocados sammen med en en halv rødløk, en rød chili, og en halv tomat - alt først finhakket og så most, eventuelt i mosematmaskin - og legg til et par skeier finhakket koriander, litt salt og litt mer pepper og en dæsj limejuice). Gjerne salat i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...