Gå til innhold

Urinprøve med fullt utslag...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for over en uke siden fikk jeg påvist uvi hos legen. begynte da på antibiotika, og skulle egentlig gå 5 dager. etter 5 dager var jeg ikke fin, så måtte gå 2 dager til. sluttet på dem på lørdag. kom på legekontoret i dag for å avgi prøve (hadde ikke glass så tok den der) og jeg så selv at denne prøven var ikke bra... mørk orange, så så det var blod i den.. hadde vasket meg godt også.

fikk svar etter kort tid fra legesekretæren at der far det full pott!?? og at jeg hadde f¨ått dårligere prøve, og hadde alle utslag, både protein,blod og noe annet på L.... leukesitter eller hva pokker.... jeg hadde alt i prøven ihvertfall, så da sa de jeg måtte inn til legen, for dette var ikke bra.

men legen sa det er lite å gjøre inntil vi får svar på prøven som er sendt til dyrkning... så de ringer meg i morgen tidlig....

men hva er det greine på L som de har testet for? hun sa at jeg måtte føle meg dårlig nå, pga det utslaget, men jeg er i ok form igrunnen... det klør og svir, er kvalm litt her og der, men ellers ok...

har hørt at uvi er farlig for gravide å ha i lengden, men hva er lenge?? hatt det ihvertfall 2 uker nå, mest sansynlig 3-4....

håper noen vet :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff, hørtes ikke noe godt ut nei! Leukocytter er hvite blodlegemer som er med å bekjempe infeksjoner. Det at du har masse av dem betyr at du har en skikkelig infeksjon som sannsynligvis er forårsaket av bakterier. Så da må det dyrkes også gjør de en resistensbestemmelse og ser hvilken type antibiotika som gjør den beste jobben for å ta knekken på infeksjonen. Generelt kan jo ubehandlet uvi føre til nyrebekkenbetennelse og i verste fall blodforgiftning og det er jo ikke bra for noen av dere, men det er worst case altså, så det er ikke aktuelt for deg nå. :o)

Lykke til i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...