_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Var på rutinemessig ul idag, jeg er i dag 19+4uker. Der fant ul legen feil på lille i magen, men han var veldig usikkert, men han mistenker at lille har noe som heter : Osteogenesis imperfecta Så jeg skal inn til Rikshospitalet i morra for videre undersøkelser. Jeg har det så vondt nå, tårene triller og livet er urettferdig:((((( Ingen i verken min eller sambo sin har denne diagnosen, derfor så synes jeg det var litt rart, men får høre hva de sier på Riksen i morra, er i de beste hender der... Klem fra en veldig trist
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Uff, vet ikke helt hva jeg skal si. Så utrolig trist å høre. Krysser alt jeg har for at du får bedre nyheter på Riksen imorgen! Stor klem fra
GuriGuri Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Uffameg så trist, føler med deg!! Hva er denne feilen / sykdommen da? Er det alvorlig? Ønsker dere masse lykke til!
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2007 Ja denne sykdommen er alvorlig. En kan kiste i løpet av graviditeten eller etter den er født, men kan leve med det og trur jeg, jeg veit ikke så veldig mye. Prøver og lese men er bare tårer som renner. Men her står det noe om Oi : http://www.kvasir.no/sgo/g_2/http://go.kvasir.sol.no/n/http://trs.sunnaas.no/stream_file.asp?iEntityId=4454
Athina' Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Uffda, benskjørhet? Gud så fælt det må være for en mor at barnet hele tiden brekker ben og har det vondt. Dette var trist, og jeg føler masse med deg! Lykke til og jeg håper legen har tatt feil!
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Huff...så trist å høre! hva er denne sykdommen? masse lykke til:)
veslamøy Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Uff, dette var trist og høre. Vanskelig og vite hva man skal si. Jeg krysser fingre og tær for at alt er bra med den lille og at legen har sett feil. Skal sende dere masse gode tanker, lykke til i mårra da!
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 uff,så trist da,,,får håpe legen har sett feil, og at den lille bare har spilt dere alle sammen et puss.... uansett ønsker jeg deg og dine masse lykke til videre...
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Uffa, har ikke ord. Vil ønske dere masse masse lykke til videre! Krysser fingrene for at alt går bra!!!
tudeluuu Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Huff, så fært! Det er jo det værste som kan skje, å få vite at noe er galt med den lille i magen! Jeg leste på nettet at dette er en genetisk sykdom som gjør at kroppen ikke kan produsere sterkt sjelett, noe som fører til at man kan brekke bena for ingenting.. stemmer dette i forhold til hva legen fortalte? Huffameg.. Stakars dere.. håper de finner ut at dette ikke er sant i morgen! Hvordan fant forresten legen ut av dette? er fremdeles 1 mnd igjen til jeg skal på UL, men sånne innlegg som dette gjør jo at jeg blir litt bekymret! krysser fingrene for deg, jeg!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Huff! Dette var trist...vi håper jo alle at det ikke skal være noe i veien med den lille. Jeg vet om flere som har O.I. Disse har sykdommen i en relativt mild variant, og er i vanlig aktivitet og i fast arbeid. Dette er jenter, og pga østrogen-hormonet har de ikke brukket ben siden før puberteten. I barndommen hadde de jevnlige benbrudd ved aktivitet. Men jeg har også hørt om barn/voksne med O.I som sitter i rullestol og brekker ben for ingenting. Jeg håper dere finner mer ut i morgen på Rikshospitalet, og at barnet deres har en grad av O.I som ikke fører for mange vanskelige og vonde komplikasjoner med seg. Tenker masse på dere alle tre og krysser fingrene.
BEA-77 Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Det var veldig leit... Har ikke ord som kan gjøre det noe lettere for dere, ønsker dere bare lykke til videre, samme hva utfallet på de videre undersøkelsene blir.
Miamamma Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Dette var uggent å lese, var selv på UL i dag, og ble satt til 19+4 uker (!), og altså termin 22. des. For vår del så alt fint ut, så livet kan være urettferdig! :-( Håper han har sett feil, evt. at barnet ikke er så hardt rammet. Uansett kan det jo være en fordel å vite om det allerede nå, slik at man kan forberede seg på sykdommen... Skal tenke på dere i morgen!
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Så trist å høre...... livet er ikke rettferdig nei! Jeg har selv vært på Riks`n pga at jeg har epilepsi, og var veldig fornøyd med de der,dere er ivertfall i gode hender der og de er flinke. Tenker på dere!
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Sender deg en varm klem! Håper på bedre nyheter i morgen! Lykke, lykke til!
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2007 Takk for klemmer og lykkeønskninger:) Er gode og ha dere:)
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Huff det var leit å høre. Ønsker deg masse lykke til! Klem
Niem og Patrick Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Veldig trist og høre dette Håper legen har sett feil. Krysser armer og bein for at alt går bra.. Sender deg en kjempegod klem fra meg
Snupsipus Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 Det er et vanvittig sjokk å få en slik beskjed på ultralyd. Noe liknende skjedde under mitt forrige svangerskap. Vi fikk beskjed om at de så en skygge på hjernen, Måtte kaste oss i bilen og kjøre til spesialist. Fikk beskjed om at det kunne være en alvorlig kromosomfeil. MEN det viste seg å ikke være noen ting!!! Vet du får en forferdelig natt frem til neste undersøkelse, men skal krysse fingre for deg! *klem*
*Vetlis* Skrevet 30. juli 2007 #21 Skrevet 30. juli 2007 Uff, så utrolig trist å få en sånn beskjed ! Hadde en gutt på skolen som hadde det. Tøff liten kar, som hadde kjeftamentet i orden husker jeg :-) Jeg får si som de over her, at jeg håper inderlig at de har sett feil (for sånt skjer OFTE!) Å at alt er som det skal med den lille. Sender deg en stor klem!
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #22 Skrevet 30. juli 2007 så utrolig trist og leit, håper bare at dere får beskjed i morgen om at det ikke er noe galt med den lille.. lykke ønsker og tanker sendes til dere begge!
Minigull07/11 Skrevet 31. juli 2007 #23 Skrevet 31. juli 2007 Off.. Så trist å høre! Men spesialistene på Rikshospetalet er utrolig flinke! Er det noe de ikke vet blir du sikker sendt til St.Olavs i Trondheim! Jeg har selv vært hos deres fremste spesialist på forsterdiagnostikk Dr. Hans Blaas! Han er veldig hyggelig og UTROLIG flink! Du er i de beste hender her i Norge.. hihi.. Krysser fingrene for deg! Klem klem
Tuppamor Skrevet 31. juli 2007 #24 Skrevet 31. juli 2007 Uff og huff! Dette var vondt å høre! Håper at dette ikke er tilfelle, men at legen bare ville sjekke det opp for sikkerherhetskyld. Skal krysse alt jeg har av fingre, armer, tær og ben og alt annet som krysses kan for at du får bedre nyheter på riksen. Massevis av klemmer fra meg.
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #25 Skrevet 31. juli 2007 Takk for lykkeønskninger. Sitter og venter på tlf om når idag jeg kan komme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå