Gå til innhold

Nesten klart nå......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel kjøpt inn masse hittil (og sikkert for mye ;-) var innom svigers og fikk med en hel bråte med tøy hjem, så nå har nurket minst tøy nok for sitt første år tror jeg ;-)

I tillegg til kjørepose arvet av mamman sin (regner med det skulle være sikkert vel?) barnevogn bestilt i god tid, seng og vugge og rommet er godt temperert, malt og klart ;-)

Nå undrer jeg på om jeg ikke skulle ta en tur på apoteket og kjøpe bleier og diverse småting som behøves...... jeg synes å huske noe om saks osv? Noen som har tips til hva jeg trenger på apoteket?

 

ellers så bare gleder jeg meg til keisnittet nå...... bare 3 uker igjen til jeg blir mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Så du sniker litt i køen du da? Da skal det godt gjøres at vi treffes på barsel :-) Det høres ut som alt er bare greit med deg, eller?

Butt saks til negleklipping kan være kjekt. Jeg bruker en salve som heter Inotyol, istedenfor sinksalve. Hadde(har) sinksalve, men det var ikke mye jeg brukte den, før jeg gikk over på den andre. Jeg er mer fornøyd med den.

Bleier kan du kjøpe på matvarebutikk, men det er billigere vet jeg ikke. Jeg er bare oftere på matbutikk enn apoteket..

Babyhårbørste kan det jo være du trenger... kommer jo an på om babyen har hår eller ikke..

 

Kos deg masse!

 

 

 

Skrevet

Hei ja, lenge siden vi hørtes........ her er alt bra og nå begynner jeg å glede meg skikkelig......litt småplager med bekken og noen kynnere men det er jo sånt som hører med uansett. Hvordan går det med deg?

Sniker bare pittelitt i køen da ;-) uansett...... det er jo ikke 100% avgjort fra min side...

Babyhårbørste ja..... det tenkte jeg ikke på. Takk skal du ha :o)

Skrevet

Fikk du forresten rede på hva det ble? ;o)

Skrevet

Det ser fortsatt ut til å være en sørlending... må nok bare vente til DEN STORE DAGEN...

Kynnere og bekkenplager.. Hørtes VELDIG kjent ut! Har bekkenløsning i tillegg (Det er vistnok forskjell på plager og løsning..sier legen...)

Ja, er vel bare litt sniking :-) fra en uke etter meg, til en uke før meg... Men denne gangen er jeg SÅÅ lei...det nærmer seg slutten nå, så det skal nå gå å holde ut... :-) Ingen desperate handlinger planlagt!

 

Skrevet

hahaha.... det blir nok en sørlending her også ja...... (tenkte litt mer på det at du trodde du ville vite denne gangen jeg da ;-) men men..... jeg kan da vente jeg ;-)

bekkenløsning?!" ajaja...... høres ille ut, håper du får noe behandling for det da? slik at det blir mulig å komme seg greit etterpå mener jeg...... husker jeg var litt plaget med det tidligere.....

 

Apropos desperate handlinger, jeg ser de tipser om både kanel-spising, klyster, vaske vindu og ha sex..... ihvert fall en av de tinga bør være mulig å gjennomføre om tiden blir for lang?? hehe.....

Skrevet

..det kan være greit å ha en liten Antibac i stellebagen..

Ikke alle steder man har mulighet til å vaske hender etter bleieskift!

Digitalt termometer dersom du ikke har det..

Paracet supp -egen til bittesmå babyer. Ikke sikkert du kommer til å trenge det, men ikke dumt å ha liggende just in case..

Klorhexidin til navelstell..

Babyneglsaks

..evt en god krem til babykroppen (A-krem, f.eks..)

 

..er ting du kan få kjøpt på apoteket! :P

 

 

 

Skrevet

termometer ja... Prøv om du kan få det med bøyelig tupp... det var som en ny verden å måle feberen til snuppa når jeg kjøpte nytt med bøyelig tupp. Var mindre grining, så jeg antar at det andre var litt vondt...

 

Jo, ville gjerne vite, men Joker var ikke helt enig i at mamma skulle få vite det før D(elivery)-day...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...