Gå til innhold

Min lille prinsesse kom til verden 16.07.07!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ville bare fortelle om fodselen til den lille prinsessa mi! Jeg var kjempelei allerede i uke 36 og leste om alle mulige maater aa sette igang fodselen paa-og provde dem...kanel, laaange gaaturer, sex, bringebaerbladte, akupunktur, squats, husarbeid, fotmassasje, sterk mat, bryststimulering....hadde masse kynnere, men ingen ting hjalp egentlig - hun kom naar hun ville! Jeg er allikevel overbevist om at akupunkturen hjalp paa aapningstiden og kortet denne ned - jeg var jo tross alt forstegangsfodende...

Lordag 14 ca kl 20 begynte plutselig kynnerene aa bli sterkere og aa komme med 20-30 min mellomrom. Jeg turte ikke tro at dette var "it" og sa til mannen min at noen har rier flere dager i forveien...riene kom og gikk hele natten, men var ikke spesielt vonde og jeg fikk sove ganske ok, bortsett fra at jeg var saa utrolig spent paa om ting endelig var i gang...kl 6 om morgenen kom riene med 10 min mellomrom. Spiste god frokost, gikk laaang tur og saa ble riene vondere og tettere. Kl 16 kom de med 5 min mellomrom og da ringte vi foden. Jeg syntes fortsatt ikke de var "vonde nok" (hadde virkelig forberedt meg paa mye verre). Ble hjemme en stund til, dro til foden ca 18.30 og hadde 2cm aapning og helt avflatet! Jordmor spurte om jeg orket aa gaa tur, - det gjorde jeg jo, og sammen med mannen min gikk vi nesten 2 timer rundt en fotballbane i naerheten, med rier (vondere naa) hvert andre minutt. Sykehuset igjen kl 9.30, da var det 6 cm aapning, -ble kjempeglad for det!! Riene ble vondere og vondere og tettere og tettere. Lystgass hjalp godt og jeg klarte og staa for hver rie og sitte i pausene. Kl 24 var det full aapning og bare og presse!! Her ble det baade mye vondere og tok myyyye lenger tid enn jeg hadde trodd. 1t30 trykketid gjor VONDT!! Jeg var utslitt, men jenta mi kom perfekt ut uten annen hjelp enn mine rier, 3.3kg og 50 cm, masse kullsvart haar fra far!!

Maatte sy 5 smaa sting og syntes egentlig at det gikk bra bortsett fra trykketiden som odela litt resten for meg...

Har hatt to hektiske uker etter det, kost oss og laert aa kjenne vaar nyyydelige lille pike!

Ble litt lang fortelling - haaper noen faar nytte av den!

Ps. anbefaler virkelig akupunktur og aa staa saa mye som mulig under fodselen for aa faa hjelp fra tyngdekraften!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh, kjenner jeg er litt misunnelig - har 10 uker igjen.. Fin fødselshistorie. Gratulerer så mye med den lille jenten:))

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsessa!! Kos dere MASSE!!:)

Skrevet

å, nå gleder jeg mg til min tur, bare 5 uker til termin:)

Gratuolerer så masse

Skrevet

Det er veldig hyggelig å lese at noen har født, samtidig som jeg bare begynner å glede meg mer og mer selv :-)

Gratulerer så mye .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...