Gå til innhold

Når sa dere fra til arbeidsgiver at dere var gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ennå ikke sagt det..Selvom min sjef er verdens snilleste. Syns det er vanskelig å si fra om slike ting..Er i uke 17 nå :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 8 da jeg ble sykemeldt med hyperemesis.Kastet opp i søplebøtta foran en pasient som satt på dostol stakkar. Det var ikke på grunn av pasienten, men pga morgenkvalmen. Tror ikke pasienten selv så det, men jeg måtte forklare meg da.....

Skrevet

Sa det når jeg var 7-8 uker på vei. Bestemte meg for å si det i lunsjpausen, da sitter alle sammen. Men grudde meg så fælt, husker jeg. Ved den første snakkepausen vi hadde i lunsjen, buste jeg ut med det. Også fortsatte jeg å spise. Alle kastet seg over meg.

Skrevet

Er vel 1 mnd. før du skal ut i permisjon, tror jeg.

Skrevet

Ok da har jeg ennå tid..hehe Vet jeg må si det snart..uff kvier meg slik

Skrevet

"§ 12-7. Varslingsplikt

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. "

(arbeidsmiljøloven)

I og med at du antagelig regner med å være borte i vanlig fødselspermisjon, altså under ett år, må du si fra fire uker før du går ut i permisjon.

Skrevet

Synes dere det er rart å ikke ha sagt noe i uke 17?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, det syns jeg er rart. Tror nok han setter pris på og få greie på det litt før et par uker før du forsvinner..

Skrevet

Sa det i uke 11. Er ikke rart å ikke ha sagt noe enda, men er kanskje greit å si fra nå, så arbeidsgiver er forberedt.

Skrevet

Uke 8 her også... Lederen min var sååå bekymret for meg siden jeg hadde hatt "omgangssyke" i en uke og hadde tatt av 4 kg.. Så jeg følte at det var riktig å fortelle den egentlige årsaken.. Men ventet til jeg var 3-4 mnd på vei til jeg fortalte det til resten av flokken (utenom de på teamet mitt, som skjønte det den dagen jeg ble sykemeldt)

Skrevet

Ja, syns det er litt rart.. Men det begynner vel snart å vise, så da kommer det for en dag:)

En annen ting er jo at arb.giveren din sikkert trenger en vikar i stillingen din. Greit å ha litt tid. Men for all del - du er jo ikke pliktig å opplyse om det på en god stund enda. Lykke til:)

Skrevet

Kun fordi jeg synes det er litt "kinkig" av en aller annen grunn..hehe

Skrevet

Men har ikke du ganske stor mage da? husker jo du viste oss bilde,, de kan da umulig gå rundt på jobben din å tro at du plutselig har fått ølvom eller? hehehe :)

Skrevet

Jeg sa ifra da jeg var i uke 16. Grunnen var at jeg oppdaget det sent (i uke 11), og jeg startet i ny jobb da jeg var i uke 12. Trengte derfor litt tid til å forberede meg samt å bli kjent med ledelsen før jeg sa ifra..

Du må si ifra når du føler for det selv (innenfor fristen som jo er langt fremme som noen allerede har skrevet)

Dersom det er vanskelig å finne erstatter ol. kan det jo være lurt å si ifra snart. Uansett er det somregel bedre å få sagt det enn å gå å grue seg. Hopp i det! Arb.givere er somregel vant til at kvinner føder barn og går i permisjon! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...